Cyberloafing in IT classrooms: exploring the role of the psycho-social environment in the classroom, attitude to computers and computing courses, motivation and learning strategies
Abstract
Bilişim Teknolojileri Sınıflarında Siber Aylaklık: Sınıfta Psiko-Sosyal Ortamın Rolünü Keşfetmek, Bilgisayar ve Bilgisayar Derslerine Yönelik Tutum, Motivasyon ve Öğrenme Stratejileri
Özet: Bu çalışmanın amacı Bilgi Teknolojileri (IT) sınıflarındaki öğrencilerin siber taşınma davranışlarının düzeyini bulmaktır; siber hareket davranışları ile dersler ve öğrenme stratejileri için psiko-sosyal algılar, tutumlar ve motivasyon arasındaki ilişkiyi incelemek. Korelasyon yöntemi kullanılmıştır; ve verilerin analizi için yapısal eşitlik modellemesi uygulanmaktadır. Çalışma, IT sınıfında Computing I dersini alan öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. 607 üniversite öğrencisinden beş öz rapor aracı kullanılarak veriler toplanmıştır: ‘demografik bilgi formu’, ‘siber taşınma faaliyetleri ölçeği’, this bu sınıfta neler oluyor? anketi "," bilgisayarlara ve bilgisayar dersleri anketine karşı tutum "ve" anketi öğrenmek için motive edilmiş stratejiler ". Sonuçlar öğrencilerin siberloaf davranışlarının psiko-sosyal algıları, tutumları ve öğrenme stratejilerinden etkilendiğini göstermektedir. Ancak, sonuçlar öğrencilerin siberlofing davranışlarının kurslar için motivasyonlarından etkilenmediğini göstermektedir. Daha ileri araştırma çalışmaları ve çıkarımlar sunulmuş ve tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Siber Aylaklık, Psiko-Sosyal Ortam, Tutumlar, Motivasyon, Öğrenme Stratejileri, Bilgi Teknolojileri Sınıfları The purpose of this study is to find out the level of cyberloafing behaviors of the students in Information Technologies (IT) classrooms; and to examine the relationship between cyberloafing behaviors and the psycho-social perceptions, attitudes and motivation for the courses and learning strategies. Correlational method was utilized; and structural equation modelling is applied to analyze the data. The study was carried out with the students who take Computing I course in the IT classroom. Data were collected from 607 university students by utilizing five self-report instruments: ‘demographic information form’, ‘cyberloafing activities scale’, ‘what is happening in this class? questionnaire’, ‘attitude to computers and computing courses questionnaire’ and ‘motivated strategies for learning questionnaire’. The results demonstrate that students' cyberloafing behaviors are influenced by their psycho-social perceptions, attitudes and learning strategies. However, the results demonstrate that students' cyberloafing behaviors aren’t influenced by their motivation forthe courses. Further research studies and implications are presented and discussed.