Show simple item record

dc.contributor.authorKamalieva, Alsou
dc.date.accessioned2020-01-29T08:23:46Z
dc.date.available2020-01-29T08:23:46Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationA. KAMALIEVA, “ALİMCAN İBRAHİMOV UN FİKİR VE EDEBİYAT YAŞAMINI BESLEYEN FİKRİ TEMELLER INTELLECTUAL FOUNDATIONS FEEDING ALIMCAN IBRAHIMOV SLIFE OF LITEATURE AND HIS OPINIONS,” Asosjournal /The Journal of Academic Social Scienc, vol. 5, no. 62, pp. 15–27, Dec. 2017.en_US
dc.identifier.issn2148-2489
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2457
dc.description.abstractTatar edebiyat ve sanat adamlarının üzerindeki örtünün açılarak yeniden değerlendirilmeye başlanması ancak 1980 sonrası yıllarda başlamış, 1990 “glasnost” ve “perestroyka” ile de daha özgür bir şekilde bu kıymetlerin üzerindeki tozlar silkelenerek tarihi gerçeklerin gün yüzüne çıkması mümkün olabilmiştir.Bu dönemlerden sonra eserleri ve fikirleri ile tekrar gün yüzüne çıkabilen Alimcan İbrahimov hakkında pek çok eleştiri yapılmış bulunmaktadır. Bunlar arasında İbrahimov’u “kızıla boyalı yazar” olarak değerlendiren isimler bulunduğu gibi onu gerçek bir kahraman ve gerçek bir Tatar milliyetçisi olarak tanımlayan yorumcular da çıkmaktadır.Bu makalede, Alimcan İbrahimov’un yaşamı, yaşadığı dönemin özellikleri, edebi eserleri ve makaleleri göz önünde tutularak onun fikir ve edebiyat yaşamını etkileyen fikir temelleri olabildiğince objektif ve bilimsel olarak incelenmiş ve onun yaşadığı dönemin tüm olumsuz şartlarına rağmen Tatar kültürünü, Tatar örf ve adetlerini, Tatar milli duruş ve duyuşunu önceleyen bir yazar olduğu kanaatine varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe evaluation of Tatar literature as well as authors and artists in this setting started after 1980s. In 1990, these assets came into light and they also started being hand-led with the presence of “glasnot” (explicitation) and “perestroyka” (restructuring), which uncovered the historic truths. After these periods, a lot of criticisms were made on Alimcan İbrahimov who came into light again with his works and opi-nions. These criticisms identified him as the red coloured author or as a real hero of Tatar nationalim.In this article, we scientifically and objectively analyze Alican İb-rahimov’s opinions in terms of intellectual foundations by taking into account his literary works and articles, his life and the period which he lived in. At the end of the analysis we find out that he is an author truly reflecting the Tatar national stan-ce and emotions, its customs and traditions even though negative aspects of his pe-riod.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherThe Journal of Academic Social Sciencen_US
dc.relation.isversionof10.16992/ASOS.13191en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlimcan İbrahimoven_US
dc.subjectTatar Dili ve Edebiyatıen_US
dc.subjectsosyalizmen_US
dc.subjectmilliyetçiliken_US
dc.subjectmilli alfabeen_US
dc.subjectTatar dili ve edebiyatıen_US
dc.subjectTatar edebiyatıen_US
dc.subjectTatar literatureen_US
dc.titleAlimcan İbrahimov’un fikir ve edebiyat yaşamını besleyen fikri temelleren_US
dc.title.alternativeIntellectual foundations feeding Alimcan İbrahimov’slife of liteature and his opinionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journal:Asosjournal /The Journal of Academic Social Sciencen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Çağdaş Türk Lehçeleri Ve Edebiyatları Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1481-4876en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue62en_US
dc.identifier.startpage15en_US
dc.identifier.endpage27en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record