Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Sevim
dc.contributor.authorŞahin, Elif
dc.contributor.authorDadak, Figen
dc.contributor.authorSidal, Sare Gül
dc.contributor.authorAkyüz, Fatma
dc.date.accessioned2020-02-07T07:55:28Z
dc.date.available2020-02-07T07:55:28Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/hsp/issue/9193/115401
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2546
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı, öğrenci hemşirelerin mesleki güdülenme düzeylerini ve etkileyen faktörleri belirlemektir. Yöntem: Bu araştırma kesitsel tipte tanımlayıcı araştırmanın örneklemini 622 öğrenci hemşire oluşturmuştur. Veriler anket formu, Güdülenme Kaynakları ve Sorunları Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler, pearson korelasyon analizi, student t testi ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin içsel güdülenme puan ortalaması 38,98±8,21, dışsal güdülenme puan ortalaması 19,52±3,65, olumsuz güdülenme puan ortalaması 23,63±5,63 ve ölçek puan ortalaması 82,06±11,95 olarak saptandı. Kız öğrencilerin (p=0,00), birinci sınıf öğrencilerinin (p=0,00), ailesinde sağlık çalışanı olmayanların (p=0,02), insanlara yardım etmeyi sevenlerin (p=0,00) güdülenme düzeyleri anlamlı şekilde yüksek bulundu. Hemşirelik hakkındaki olumlu düşüncelerin öğrencilerin güdülenme düzeylerinde anlamlı şekilde etkili olduğu belirlendi (p=0,00) Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin içsel güdülenme düzeyleri dışsal güdülenme düzeylerinden yüksektir. Bu bağlamda, eğitim müfredatında ve eğitim yöntemlerinde öğrencilerin güdülenmelerini arttırıcı değişikliklere yer verilmelidir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.17681/hsp.16373en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectHemşirelik eğitimien_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectHemşirelik eğitimien_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin mesleki güdülenme düzeyleri ve etkileyen faktörleren_US
dc.title.alternativeNursing students’ level of vocational motivation and affecting factorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage43en_US
dc.identifier.endpage56en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster