Show simple item record

dc.contributor.authorGenç, Süreyya
dc.date.accessioned2020-02-12T07:24:17Z
dc.date.available2020-02-12T07:24:17Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationGENÇ, S. (2016). "İbrahim Balaban'ın Resim ve Kitaplarında Toplumsallık Algısı". Uluslararası Edebiyat ve Toplum Bilimleri IBAD-2016, Cilt 2, 557-571, Bartın: 28-30 Nisan 2016.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2566
dc.description.abstractCumhuriyet sonrası dönem toplumsal anlamda dolayısıyla sanat alanında önemli gelişmelerin, kırılmaların ve çok boyutlu değişimlerin yaşandığı dönemdir. Toplumsal değişimleri sanat eserlerinden takip etmek ve ‘sanat’ın kendisini kurmaca bir yansıma alanı olarak görmek de mümkündür. Sanat eserlerinde ne kadar imalı bir yapı bulunursa bulunsun bu eserler ait olduğu zamanın ve toplumun kaynaklığı olmadan okunamaz. Sosyolojik açıdan yaşanan bütün değişimleri kendine özgü sınırlılıklarla karşılayan sanat, kimi zaman bu sınırlılıkları ortadan kaldırmak isteyen ve farklı sanat alanlarını bir arada deneyen sanatçılar da çıkarır. Bu tür sanatçılar, çoğunlukla toplum merkezli düşünen ve kültürlerarası ilişkinin sosyolojik boyutlarını, derinliğini artıran çalışmalarla karşımıza çıkar. Fırçası ve kalemiyle özgünlüğünü ve kendine özgülüğünü kanıtlamış alaylı sanatçılardan biridir, İbrahim Balaban. Biyografisinden izleri ve gündelik yaşamın değişen pratiklerini yansıttığı eserlerinin hemen hepsinde toplumsal değişimlere ve bu değişimlerin yarattığı sorunlara mesafeli durulamayacağının altını çizmiştir, adeta. Şifahi kültür ortamının büyüttüğü hatta ilham verdiği sanatçı, resim ve romanlarında özelde Anadolu kadını genelde Anadolu insanının yaşamından kareleri bazen bir fotoğrafçı gerçekçiliğiyle kimi zaman da aydın sorumluluğunu taşıyan eleştirel bir tavırla dile getirmiştir. Balaban’ın hiçbir zaman değişmeyen Anadolu merkezli ve toplumcu bakışı mitolojik kaynaklara yönelmesiyle derinlik kazanır. Başlangıçta köy yaşamındaki yoksulluğu resmeden sanatçı zamanla destanlara, halk inançlarına ve kahramanlarına, mitolojiye yönelmiştir. Göç, kent ve yaşam mücadelesi, demokrasi gibi tecrübelere de değinen sanatçının kendine özgülüğünü sağlayan önemli harçlardan biri de gösterdiği toplumsal duyarlılıktır. Bu bildiride İbrahim Balaban’ın resimleri ve edebi eserleri toplumsal duyarlılık, değerler ve sosyolojik değişim bağlamında incelenecektir.en_US
dc.description.abstractPost-republic period was the times that important advances, fractures and changes in multidimensional have been lived in sociological terms directly in art field. Follow to sociological changes from the artworks and seeing the art itself as a fictional reflection field is also possible. Although artworks have allusive structure, these works cannot be read without originating from society and time which they belong. The art which meets the all changes from sociological perspective with idiocratical limitations sometimes gives birth of the artists who want to break these limitations and gathers together different art fields. These kinds of artists mostly meet with us by the artworks which think society based, investigate sociological levels and increase depths of interdisciplinary relationships. Ibrahim Balaban, he is one of artist who proves his originality and individuality by his pen and brush. So to say, he highlights that one cannot stand aloof from sociological changes and created problems by these changes in almost his all works which reflects marks from his biography and daily lives changing practices. The artist who oral culture environment grows up express shots from generally Anatolian human lives especially Anatolian women’s sometimes with the realism of a photographer, sometimes with a critical behavior which carries an highbrow responsibility in his novels and pictures. Balaban’s Anatolian based and sociological view which never changes gains the depth by his tending to mythological resources. The artist, who draws the poverty in village life in the beginning, heads for.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİbrahim Balabanen_US
dc.subjectToplumsal gerçekçiliken_US
dc.subjectTürk resim sanatıen_US
dc.subjectSocial realismen_US
dc.subjectTurkish painting arten_US
dc.titleİbrahim Balaban'ın resim ve kitaplarında toplumsallık algısıen_US
dc.title.alternativeCommunity sense of Ibrahim Balaban in his pictures and booksen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journalUluslararası Edebiyat ve Toplum Sempozyumuen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID121462en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.startpage557en_US
dc.identifier.endpage571en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record