Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzden, Mustafa
dc.contributor.authorÖzaykan, Cihan
dc.date.accessioned2017-04-20T08:40:02Z
dc.date.available2017-04-20T08:40:02Z
dc.date.issued2017-02-17
dc.date.submitted2017-02-17
dc.identifier.citationÖzaykan, C. (2017). İbn Teymiye’de âlemin kıdemi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/260
dc.description10.03.2020 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır.
dc.description.abstractBu çalışmada âlemin kıdemi veya hudûsu meselesine dair İbn Teymiyye’nin yapmış olduğu yorumlar ve değerlendirmeler ele alınmıştır. Tezin giriş bölümünde çalışmanın sebepleri, amaçları, kapsamı ve yöntemi dile getirilmiş, İbn Teymiyye’nin ilmi yönü ve hayatı özetlenmiştir. Birinci bölümde ilk olarak konuyla ilgili olan âlem, kıdem ve yokluk gibi kavramlar ele alınmıştır. Daha sonra filozofların konuya dair yaklaşımları anlatılmış İbn Teymiyye’nin eleştirileri dile getirilmiştir. Birinci bölümün sonunda kelamcıların görüş ve yaklaşımlarından bahsedildikten sonra ikinci bölüme geçilmiştir. Bu bölümde özellikle “Kendisinde hâdis barındıran her şey hâdistir” ve “Hâdislerin bir başlangıcı vardır” öncülleri çerçevesinde İbn Teymiyye’nin kelamcılara yönettiği eleştiriler işlenmiştir. Sonuç bölümünde ise İbn Teymiyye’nin konuya dair fikirleri ve eleştirileri özetlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the comments and evaluations of Ibn Taymiyyah which are about anything without beginning or reexistence of the universe have been discussed. In the introduction section of the thesis, the reasons, purpose, scope and method of study have been mentioned and Ibn Taymiyyah’s scientific direction and life have beensummarized. In the first part, concepts such as universe, to be without beginning and absence which are related to the subject have been discussed. Then philosopher’s approaches to the subject have been explained and the criticisms of Ibn Taymiyyah have been mentioned. At the end of the first part after talking about the wiews and approachs of the theologians it has been passed to the second part. In the second part, especially the criticisms to the theologians by Ibn Taymiyyah which are about“Anything that contains a later occuring thing is later occured” and “To be occured later have a beginning” have been discussed. In the result section, Ibn Taymiyyah’s ideas and criticisms about the topic have been summarized.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectİbn Teymiyyeen_US
dc.subjectIbn Taymiyyahen_US
dc.titleİbn Teymiye’de âlemin kıdemien_US
dc.title.alternativeEternity oftheuniverse according to İbn Taymiyyahen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record