Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Sevim
dc.contributor.authorYılmaz, Feyzullah
dc.contributor.authorKarataş, Fatma
dc.contributor.authorAl, Betül
dc.contributor.authorKarakaş, Nurgül Saniye
dc.date.accessioned2020-02-19T11:42:50Z
dc.date.available2020-02-19T11:42:50Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/97996
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2657
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimlerini ve etkileyen faktörleri belirlemektir. Yöntemler: Kesitsel tipte tanımlayıcı araştırma, Bülent Ecevit Üniversitesi Hemşirelik Bölümü öğrencileriyle (n=323) gerçekleştirildi. Veriler Kişisel Bilgi Formu ve Kalifornia Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği ile toplandı. Veriler sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, student t testi, tek yönlü ANOVA testi, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis testi ve Pearson Korelasyon analizi ile değerlendirildi. Bulgular: Öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimi puan ortalamaları 239.70±27.24 olarak belirlendi. Bayan öğrencilerin (p=0.03), ikinci sınıf öğrencilerinin (p=0.002), öğrenci kulüplerine üye olan (p=0.007), kitap okumayı seven (p=0.000), kütüphaneye giden (p=0.03), yılda 4 ve üzeri bilimsel etkinliğe katılan öğrencilerin (p=0.002) eleştirel düşünme eğilimleri toplam puan ortalamasının en yüksek olduğu bulundu. Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimlerinin düşük düzeyde olduğu ve yaş, cinsiyet, sınıf, kitap okuma, kütüphaneye gitme gibi demografik özelliklerinin eleştirel düşünme eğilimlerini etkilediği saptandıen_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine the dispositionsof critical thinking of nursing students and affecting factors.Methods:This cross-sectional descriptive study wasconducted with Nursing Department students (n= 323) of Bulent Ecevit University. Data werecollected by Personality Survey Form and The California Thinking Disposition Inventory. Data wereevaluated by percentage, mean, standard deviation, student t test, one way ANOVA, Mann Whitney U test, Kruskal Wallis, and Pearson correlation analyze.Results:The critical thinking disposition mean score of the nursing students wasdetermined as 239.70±27.24.It was found that female students(p=0.03), 2ndyear students (p=0.002), studentswho are members ofclubs(p=0.007), students who like to read the book (p=0.000) students who are going to library (p=0.03), students who have participated four and more scientific activity (p=0.002)a year were higherthe dispositions of critical thinking.Conclusion:It wasfound that nursing students had low levelthe critical thinking disposition and had demographic features such as age, gender, class, like to read the book and go to library of nursing students wereeffect the critical thinking disposition.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşirelik öğrencisien_US
dc.subjectEleştirel düşünmeen_US
dc.subjectKaliforniya eleştirel düşünme eğilimi ölçeğien_US
dc.subjectNursing studenten_US
dc.subjectCritical thinkingen_US
dc.subjectThe California thinking disposition inventoryen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve etkileyen faktörleren_US
dc.title.alternativeCritical thinking disposition of nursing students and affecting factorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage74en_US
dc.identifier.endpage85en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster