The effect of museum activities based on games to the student achievement and their attitude towards art classes
Abstract
Araştırmanın amacı, İlköğretim 6. Sınıf Görsel Sanatlar dersinde, programda yer alan ders etkinliklerinden farklı olarak, bu derste müzelerden eğitsel oyun yöntemi ile yararlanarak elde edilecek verilere bağlı olarak geliştirilecek önerileri ortaya koymaktır. Yapılan bu araştırma, 2011–2012 Eğitim ve Öğretim yılı güz döneminde Ankara Elmadağ Namık Kemal İlköğretim Okulu II. kademe 6. sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında deney (6-A, n=29) ve kontrol gruplarına (6-B, n=28) hazırlanan erişi testi ve tutum ölçeği, deneysel işlem öncesi öntest olarak, aynı testler deneysel işlem sonrası sontest olarak uygulanmıştır. Kontrol grubu öğrencilerine Görsel Sanatlar Dersi programında yer alan etkinlikler sınıf içinde uygulanmış; deney grubu öğrencileri için de bu etkinliklere ek olarak öğrenciler Ankara Devlet Resim Heykel Müzesine götürülmüş ve müzede öğrencilere geliştirilmiş oyuna dayalı müze etkinlikleri müzede uygulanmıştır. Yapılan sanat tarihi şeridi çalışmasından dört (4) hafta sonra da, aynı erişi testi ve tutum ölçeği, izleme testi olarak uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerden oyuna dayalı müze etkinliklerinin Ankara Devlet Resim ve Heykel Müzesi’nde uygulandığı deney grubu öğrencilerinin erişi ve Görsel Sanatlar Dersine yönelik tutum düzeylerini arttırmada etkili olduğu görülmüştür. The aim of the research is to state the results that would be gained after benefiting from the museums with this educational games method, which is different from the activities included in the curriculum of the 6th grades for Art classes at schools, and the suggestions that would be developed accordingly. The research has been conducted on the 6th grade students at Namık Kemal Primary School in the fall semester of 2011-2012 Educational Year. As Pretest-Posttest Control Group Experimental Design was used in the research. Scope of research, the achievement test and attitude test were applied as pretest to the experimental (6-A, n=29) and control groups (6-B, n=28) before the treatment. The control group, students in the program of Visual Arts Course activities implemented in the classroom, for the students of the experimental group students was taken to the Ankara State Museum of Painting and Sculpture museum activities, the museum and the museum, the students were developed the based on the game. The same tests were applied as posttest after the treatment and as the follow up test after four (4) weeks of strip of art history. According to the data obtained from the research, it is found that the inclusion of the activities based on games in Ankara Government Art and Sculpture Museum in addition to the activities included in the curriculum is effective in increasing student achievement and the attitude of the students towards the Art classes of experimental group.