Show simple item record

dc.contributor.authorEr, Harun
dc.contributor.authorÜnal, Fatma
dc.date.accessioned2020-03-20T07:11:53Z
dc.date.available2020-03-20T07:11:53Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2768
dc.description.abstractBilimsel ve teknolojik anlamda yaşanan hızlı gelişmeler, sosyal yaşamda büyük değişimlere neden olmakta ve bireylerin bu sürece uyumunu gerçekleştirme noktasında eğitime büyük görev düşmektedir. Daha nitelikli, gelişim ve değişimlere çabuk ayak uydurabilen bireyler yetiştirmede akademik anlamda yüksek eğitim almış bireylere gereksinim duyulmaktadır. Özellikle bu anlamda günümüzde lisansüstü eğitim büyük önem kazanmakta ve giderek yaygınlaşmaktadır. Bu araştırmada, farklı üniversitelerin eğitim fakültelerinde öğrenim gören sosyal bilgiler öğretmen adaylarının lisansüstü öğretime ilişkin görüşlerine ilişkin bir değerlendirme yapılması amaçlanmıştır. Bartın, Bülent Ecevit ve Siirt üniversitelerinin eğitim fakültelerinde öğrenim görentoplam 442 sosyal bilgiler öğretmen adayı ile gerçekleştirilen bu araştırmada, katılımcıların lisansüstü öğretime ilişkin bir bilgi sahibi oldukları söylenebilir. Aynı zamanda bu sürecin kendileri açısından fayda sağlayacağı, bireysel ve mesleki anlamda kendilerini gerçekleştirmelerine yardımcı olacağı noktasında görüşler belirtilmiştir. Bunun yanında katılımcılar bu sürecin olumsuz tarafları hakkında da görüş bildirmişlerdir.tr_TR
dc.description.abstractThe rapid developments in science and technology lead to significant changes in social life and at this point, education has a significant role in ensuring the adaptation of the individuals to this rapid developments. People with good educational background are necessary in educating highly-skilled individuals who can easily adapt to changes and developments. Thus, particularly, graduate education becomes more important and more widespread today. This study aims to evaluate the opinions of pre-service social studies teachers studying at faculty of education of different universities on graduate education. The study, which was carried out with 442 pre-service teachers studying at the faculty of education of Bartın, Bülent Ecevit and Siirt Universities, revealed that participants have a certain level of awareness regarding graduate education. In addition, the opinions were reportedby the participants that the processof graduate education would contribute to them in realizing themselves both professionally and individually. Furthermore, they also reported an opinion about the disadvantages of this process.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAhi Evran Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectLisansüstü eğitimtr_TR
dc.subjectSosyal bilgilertr_TR
dc.subjectÖğretmen adayıtr_TR
dc.subjectGraduate educationtr_TR
dc.subjectSocial studiestr_TR
dc.subjectPre-service teacherstr_TR
dc.titleSosyal bilgiler öğretmen adaylarının lisansüstü öğretime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesitr_TR
dc.title.alternativeAssessment of the opinions of pre-service social studies teachers on graduate educationtr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümütr_TR
dc.identifier.volume18tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.identifier.startpage687tr_TR
dc.identifier.endpage707tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record