Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEr, Harun
dc.contributor.authorKaymakcı, Selahattin
dc.date.accessioned2020-03-20T07:22:56Z
dc.date.available2020-03-20T07:22:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationEr, H. & Kaymakçı, S.(2018). Evaluation of Social Studies Teachers’ Usage Situation of Literary Works In Their Courses: Bartın Sample. Bartın University Journal of Faculty of Education, 7(3), 1054-1080tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2769
dc.description.abstractLiterature can be defined as a branch of art by which people express their emotions, thoughts, imaginations and ideals verbally or in written through language. It is one of the many fields utilized by social studies courses that inherently involve several social disciplines. Several different type of literary works have been used as teaching materials in social studies teaching. These primarily involve novels, stories, memoirs, biographies, travel writings, sagas, epics, articles, proverbs, songs, idioms, legends, poems, tales and theater plays. The aim of this study is to determine the extent to which social studies teachers use literary works in their courses. Phenomenology among qualitative methodologies was used during the research. The study group consists of 32 social studies teachers working in Bartın province as of 2015-2016 academic year. Structured interview was used as the data gathering tool. The data obtained within the frame of the study were analyzed using content analysis. As a result of the research, the majority of participating teachers were found to be inclined to use literary works in their courses, although they find the use of literary works in curricula and course books qualitatively and quantitatively inadequate.tr_TR
dc.description.abstractEdebiyat insanların duygu, düşünce, hayal ve ideallerini dil vasıtasıyla sözlü ve yazılı bir biçimde ifade ettikleri bir sanat olarak tanımlanabilir. Doğası itibariyle sosyal bilim dallarını içinde barındıran sosyal bilgiler dersinin yararlandığı yakın çalışma alanlarından birisi de edebiyattır. Sosyal bilgiler öğretiminde edebiyata ilişkin farklı türde birçok edebi ürün bir ders aracı olarak kullanılmaktadır. Bunlar arasında başlıcaları; roman, hikâye, anı, biyografi, gezi yazısı, destan, menkıbe, makale, atasözü, şarkı, deyim, efsane, mani, masal ve tiyatro sayılabilir. Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenlerinin derslerinde edebi ürün kullanma durumlarını ortaya koymaktır. Araştırmada nitel metodoloji kapsamında olgubilimden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Bartın ilinde görev yapan toplam 32 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yapılandırılmış mülakattan yararlanılmıştır. Araştırma kapsamında toplanan veriler içerik analizi yardımıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, sosyal bilgiler öğretmenlerinin çoğunluğunun derslerinde edebi ürün kullanmaya istekli oldukları ancak öğretim programı ve ders kitaplarında edebi ürün kullanımını nitelik ve nicelik açısından yetersiz gördükleri ortaya çıkmıştır.tr_TR
dc.language.isoengtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSosyal bilgilertr_TR
dc.subjectEğitimtr_TR
dc.subjectEdebi ürüntr_TR
dc.subjectÖğretmentr_TR
dc.subjectSocial studiestr_TR
dc.subjectEducationtr_TR
dc.subjectLiterary producttr_TR
dc.subjectTeachertr_TR
dc.titleEvaluation ofsocial studies teachers’ usage situation ofliterary works intheir courses: Bartın sampletr_TR
dc.title.alternativeSosyal bilgiler öğretmenlerinin derslerinde edebi ürün kullanma durumlarının değerlendirilmesi: Bartın örneğitr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümütr_TR
dc.identifier.volume7tr_TR
dc.identifier.issue3tr_TR
dc.identifier.startpage1054tr_TR
dc.identifier.endpage1080tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster