Beden eğitimi ve spor öğretmenleri çocuklarının düzenli spor yapma durumlarının tespiti
Abstract
Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin çocuklarının düzenli spor yapma durumlarını tespit etmektir. Araştırmaya 2015-2016 eğitim ve öğretim yılı içerisinde Elazığ, Ankara, Sakarya, Antalya ve Muğla illerinde görev yapan, toplam 106 beden eğitimi ve spor öğretmeni katılmıştır. Araştırmaya katılan beden eğitimi öğretmenlerinin çocuklarını spora yönlendirme konusundaki görüşlerinin belirlenmesinde uzman görüşü alınarak araştırmacı tarafından geliştirilen görüş anketi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde SPSS 22.0 veri analiz programında tanımlayıcı istatistik (frekans analizi) ve ki-kare analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonunda, beden eğitimi öğretmenlerinin çocuklarının çoğunluğunun (%56,6) aktif olarak sporla ilgilendiği tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleklerini sevmeleri, akademik başarısızlık endişesi taşımaları, daha önce aktif sporcu olmaları çocuklarını spora yönlendirme tutumlarını etkileyen unsurlar olduğu tespit edilmiştir. Buna karşılık aktif spor yaşamlarında karşılaştıkları spor sakatlıkları, maddi durum, üniversiteye girişte yaşanılan sıkıntı ve iş yaşamındaki beklentilerin beden eğitimi öğretmenlerinin çocuklarını spora yönlendirme konusundaki görüşlerini etkilemediği belirlenmiştir. Ayrıca beden eğitimi öğretmenlerinin (%80,2) çocuklarının aktif sporcu olmasını istedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak, beden eğitimi öğretmenlerinin çocuklarını spora yönlendirme konusunda olumlu görüşlere sahip oldukları, beden eğitimi öğretmenlerinin çocuklarının büyük bir bölümünün aktif olarak spor yaptığı, sosyo-demografik değişkenlerin beden eğitimi öğretmenlerinin çocuklarını spora yönlendirme konusundaki görüşlerini etkilemediği söylenebilir. The purpose of this study was to find out to what extent the children of physical education and sports teachers exercise on a regular basis. The participants were 106 Physical Education and Sports Teachers who worked in Elazığ, Ankara, Sakarya, Antalya and Muğla provinces during 2015-2016 academic year. In finding out the views of the participant teachers regarding providing guidance to the children into doing sports, the questionnaire developed by the researcher was used. The collected data were analyzed in SPSS 22.0 using descriptive statistics (frequency analysis) and chi-square analysis. The results of the study showed that majority of the physical education and sports teachers' children (56,6%) were actively doing sports. And the factors that effected teachers' attitudes towards guiding the children to sports were found as the fact that they loved their job, they had academic failure anxiety and they were active sportsmen before. On the other hand, it was found that sports disabilities, financial issues, the problems faced when entering a university and expectations in business life did not have an effect on teachers' views in guiding children to sports. In addition, it was seen that physical education and sports teachers (80,2%) wanted their children to be active sportsmen. As a result, it can be said that physical education and sports teachers have positive opinions in guiding their children to doing sports and majority of the children were actively doing sports and that the socio-demographic factors did not effect physical education and sports teachers' view' towards guiding the students to doing sports.