Kömür kalem yapımı etkinliği ile işlenen desen dersine yönelik öğrenci görüşleri
Özet
Bu çalışma ile sanat eğitiminde önemli bir yeri olan desen derslerinde etkili bir malzeme olarak kullanılan füzeni, farklı öğretim yaklaşımı –etkinlik temelli öğretim öğrenci merkezli yaklaşımı- ile öğrencilerin kendilerinin yapmasına olanak sağlayan bir pratiğe dönüştürmek ve bu pratiğin desen dersine yönelik etkisini öğrenci görüşlerine göre betimlemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerin örnek olay tarama modeli kullanılmış olan bu çalışmanın verileri öğrencilere uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Çalışma grubunu; 2017-2018 akademik yılı bahar döneminde Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı 1. ve 2. sınıfa devam eden 43 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuş ve betimsel olarak yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda; öğrenci merkezli bir yapıyla bütünleşen bu aktif öğrenme uygulamasını öğrencilerin olumlu bulduğu saptanmıştır. Elde edilen verilere göre; öğrencilerin en çok aktif olarak süreçte yer almaktan memnun kaldıklarını dile getirdikleri tespit edilmiştir. İkinci sırada derse olan ilginin de arttığını ifade etmeleri dersin hedeflenen amaca ulaşılabildiğini göstermektedir. In this study, we aimed to transform the charcoal pencil, which is used as an effective material in pattern classes possessing an important place in art education, into a practice that allows students to use it with a different teaching approach (a student-centered approach with activities) and aimed to describe the effect of this practice on pattern courses based on student opinions. The data of this study was obtained with a semi-structured interview form applied to students based on the case study survey model from the qualitative research methods. The study group was composed of 43 students who are in the 1st and 2nd grade of painting education at Faculty of Education, Fine Arts Department of Bartın University during the spring semester of the 20172018 academic year. The obtained data were subjected to content analysis and interpreted descriptively. As a result of the study, we reveal that the students found this active learning method integrated with a student-centered structure as positive. According to the study data, we determined that the students are very glad to take part in the process. Their statement of increasing interest indicates that the aim of the course was achieved.