dc.contributor.author | Saldamlı, Aslı | |
dc.date.accessioned | 2020-03-20T11:20:54Z | |
dc.date.available | 2020-03-20T11:20:54Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/2784 | |
dc.description | Sözlü Üçüncülük Ödüllü Bildiri | tr_TR |
dc.description.abstract | Amaç: İletişim, bireylerin bilgi, duygu ve düşüncelerinin çeşitli yollarla birbirlerine aktarılması
olarak tanımlanabilmektedir. İletişim hataları günlük hayatta geçimsizlik gibi sorunlara yol açsa
da acil sağlık hizmetlerinde hasta güvenliğini riske sokabilecek tıbbi hatalara neden olmaktadır.
Bu nedenle hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde iletişimin incelenmesi önemlidir.
Gereç ve Yöntem: Literatür taramasına dayalı betimsel bir araştırmadır.
Bulgular: Hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde iletişimin incelenebilmesi hastane öncesi acil
sağlık hizmetleri organizasyonunun bilinmesiyle mümkündür. Organizasyonda işlem
basamakları “Hayat Yıldızı” ismi verilen uluslararası sembolle belirtilmiştir. Sembolü oluşturan
altı uzantıdan her biri bir basamağı vurgulamaktadır. “Saptama ve bildirme” hastanın 112 çağrı
merkeziyle iletişime geçmesi ve merkez tarafından talebin değerlendirilmesini kapsar. Talep acil
müdahale gerektiriyorsa olay yerine ambulans ekibi yönlendirilir bu “cevaplama” aşamasıdır.
Çağrı merkezinden aldığı bilgilerle yola çıkan ekip durumun gereklerine göre “yerinde tedavi” ya
da “taşımada tedavi” gerçekleştirir. Süreç gerekiyorsa hastanın uygun birime “nakil” işlemi ile
son bulur.
Bütün basamaklarında hızlı düşünüp doğru karar vermeyi gerektiren bu süreçte iletişim hataları
zaman kaybı, yanlış tedavi ve ambulansta eksik/bozuk ekipman bulundurma gibi sebeplerle
hasta güvenliğini tehdit ederken, empati ve panik yönetimi sağlanamadığındaysa hasta ve hasta
yakınlarının panik ve öfke yaşamasına neden olabilmektedir.
Sonuç ve Öneriler: Hastane öncesi acil süreçlerde iletişim hataları hastaya ciddi zarar veren
tıbbi hatalara neden olabilmektedir. Bu nedenle hastane öncesi acil sağlık çalışanlarına etkin
iletişim ve panik yönetimine yönelik eğitimler planlanması, mevcut eğitimlerin yeterliliğinin
kontrol edilmesi ve gerekirse role play gibi tiyatral eğitimlerle öğrenmede kalıcılığın
sağlanmasıyla iletişim hatalarından kaynaklanan tıbbi hataların en aza indirilebileceği
düşünülmektedir. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Acil sağlık hizmeti | tr_TR |
dc.subject | Sağlık | tr_TR |
dc.subject | Emergency medical service | tr_TR |
dc.subject | Health | tr_TR |
dc.title | Hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde etkin iletişimin önemi | tr_TR |
dc.title.alternative | Importance of effective communication in pre-hospital emergency health services | tr_TR |
dc.type | conferenceObject | tr_TR |
dc.relation.journal | 5. Uluslararası Paramedik Kongresi | tr_TR |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Bartın Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Hizmetler ve Teknikleri Bölümü | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-1152-7249 | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 26 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 27 | tr_TR |