Yiyecek içecek işletmesi tasarımının tüketici tercihleri üzerindeki etkisi
Özet
Bu çalışma yiyecek içecek işletmesi tasarımının tüketici tercihleri
üzerindeki etkisini ortaya koymak amacıyla planlanmış ve yürütülmüştür.
Araştırmanın örneklemini Muğla ilinde faaliyet gösteren farklı yiyecek
içecek işletmelerini ziyaret eden 385 tüketici oluşturmaktadır. Örnekleme
yöntemi olarak kolayda örnekleme, veri toplama aracı olarak soru formu
kullanılmıştır. Verilerin analizinde mutlak ve yüzde değer, (aritmetik
ortalama), SS (standart sapma), student t testi, one way anova ve tukey
testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda tüketicilerin yiyecek içecek
işletmesi tercihinde en çok önem verdikleri tasarım faktörlerinin sırasıyla;
wc ve lavaboların düzeni temizliği, ortamdaki aydınlatma, üretim alanının,
restorandaki müşterilerin görebileceği şekilde dizayn edilmesi,
(3.87±1,02) ve araç park yerinin olması olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca
yiyecek içecek işletmesinin iç dekorasyonuna kadınların, erkeklere göre
daha çok önem verdiği; duvarların rengi/kaplamasına ve ortamdaki
aydınlatmaya 18‐24 yaş grubundaki tüketicilerin 45 ve üzerindeki yaş
grubundaki tüketicilere göre; çocuklar için oyun alanının olması ve araç
park yerinin olmasına ise evlilerin bekârlara göre daha çok önem verdiği
belirlenmiştir.