Show simple item record

dc.contributor.authorBekar, Aydan
dc.contributor.authorYozukmaz, Nisan
dc.contributor.authorSürücü, Çağrı
dc.contributor.authorİnan, Ramazan
dc.date.accessioned2020-04-27T07:18:39Z
dc.date.available2020-04-27T07:18:39Z
dc.date.issued2020-03-25
dc.identifier.issn2148-4163
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2924
dc.description.abstractRekabetin artması ve modern yaşamın gelişmesi ile birlikte alışveriş günümüz toplumunda vazgeçilmez bir olgu haline gelmiştir. Bu olgu turizm endüstrisinin ayrılmaz bir parçası ve aynı zamanda turistler için önemli bir motivasyon aracıdır. Alışveriş, turizmin önemli bir parçası ve aynı zamanda önemli bir motivasyon aracıdır. Bununla birlikte turistler tarafından gerçekleştirilen önemli aktivitelerden biridir. Destinasyonlarda turizme yönelik hizmet veren mağaza, çarşı, alışveriş merkezleri gibi yerlerin özellikleri turistlerin alışveriş deneyimlerinde dolayısıyla memnun olma düzeyleri üzerinde önemli faktörlerdir. Bu araştırma Marmaris’i ziyaret eden turistlerin alışveriş deneyimlerine ilişkin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Marmaris’i ziyaret eden ve alışveriş yapan yabancı turistler oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri 2016 yılı Temmuz-Ağustos aylarında; Marmaris’te bulunan ve turistlerin çoğunlukla alışveriş yaptıkları kapalı çarşı, pazar ve mağazalarda araştırmacılar tarafından yüz yüze görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 20 istatistik program ile değerlendirilmiştir. Kolayda örneklem yoluyla Marmaris’i ziyaret eden turistlerden elde edilen 173 verinin analizinde doğrulayıcı faktör analizi ve regresyon analizi kullanıılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre turistler alışveriş deneyimlerinde alışveriş yerlerine ilişkin en çok alışveriş yerlerinin fiziksel özellikleri ile ürün özelliğini ve ulaşılabilir olmasını yeterli bulurken; müşteri ile iletişimi daha az yeterli bulmaktadırlar. Alışveriş yerlerinin yeterliliğine ilişkin unsurların genel memnuniyet düzeylerine etkisinin önem sırasına göre ürün özelliği ve ulaşılabilirlik ve mağaza/pazarın fiziksel özellikleri olduğu; müşteri ile iletişim unsurunun turistlerin alışverişe ilişkin memnuniyet düzeylerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı belirlenmiştir (p>0,05).tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherFırat Üniversitesitr_TR
dc.relation.isversionof10.29228/JASSS.36949tr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAlışveriştr_TR
dc.subjectAlışveriş deneyimitr_TR
dc.subjectTurist memnuniyetitr_TR
dc.subjectDestinasyontr_TR
dc.subjectYabancı turisttr_TR
dc.subjectShoppingtr_TR
dc.subjectShopping experiencetr_TR
dc.subjectTourist satisfactiontr_TR
dc.subjectDestinationtr_TR
dc.subjectForeign touriststr_TR
dc.titleMarmaris’i ziyaret eden turistlerin alışveriş deneyimlerine ilişkin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesitr_TR
dc.title.alternativeDetermining the level of satisfaction related to shopping experience of tourists visiting Marmaristr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalThe Journal of Academic Social Science Studiestr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Bartın Meslek Yüksekokulu, Otel Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-0454-9020tr_TR
dc.identifier.volume13tr_TR
dc.identifier.issue79tr_TR
dc.identifier.startpage545tr_TR
dc.identifier.endpage554tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record