Toplam kayıt 60, listelenen: 21-40

    • Otaçağ İslâm dünyasında V. postulat geleneği 

      Aslan Seyhan, İrem (Türkiye Alim Kitapları, 2016)
    • Yurtseverlik eğitimi: tarih ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin algı, tutum ve eğitimsel uygulamalarına yönelik bir araştırma 

      Yazıcı, Sedat; Yazıcı, Fatih (2010)
      Yurtseverlik eğitimi modern eğitim programlarında yurttaşlık ve değerler eğitiminin önemli bir parçasıdır. On dokuzuncu yüzyılın ikinci yarısından günümüze değin Türk eğitim sisteminin genel amaçları arasında yer alan ...
    • Platon’un adalet ve filozof kral anlayışı 

      Çıvgın, Ayşe Gül (2018)
      Geçmişten günümüze insanı en çok meşgul eden problemlerden birinin adalet olduğunu, bu bağlamda felsefe tarihi boyunca bu problemle şu ya da bu şekilde ancak yakından ilgilenildiğini söylemek mümkündür. Adaleti politik, ...
    • On Fichte’s reconstruction of the Kantian unity of the I 

      Yazıcı, Aslı (Cumhuriyet Üniversitesi, 2005-05)
      Fichte’s overarching aim in the Wissenschaftslehre is to introduce central theoretical and philosophical problems of Kant’s fundamental dualism of form and matter, subject and object, necessity and freedom which Kant ...
    • Sartre’in fenomenolojik duygu kuramı 

      Yazıcı, Aslı (Akademik Araştırmalar Dergisi, 2011)
      Sartre’ın kendi döneminin psikoloji yaklaşımlarını eleştirerek fenomonolojik psikoloji temelinde geliştirdiği duygu kuramı birçok özgün değere sahiptir. Bu çalışmanın genel amacı bu özgünlüğü ortaya koymaktır. Çalışmanın ...
    • Savaştan sürekli barışa: Platon ve Kant 

      Çıvgın, Ayşe Gül (Temaşa Felsefe Dergisi, 2018-07)
      Platon ya filozofun kral ya da kralın filozof olması gerektiğini, zira filozof kralın akıl gücü ile iktidar gücünün kendisinde bir araya geldiği devletin yönünü tayin eden önder olduğunu düşünür. Kendi ruhsal birliği ve ...
    • Descartes ve Spinoza’da töz, sıfat ve tarz 

      Çıvgın, Ayşe Gül (Turkish Studies, 2018)
      Genel olarak bakıldığında modern felsefe, epistemolojik ve ontolojik problemler ekseninde şekillenmiştir. Bu dönemde filozoflar iki temel ve önemli soruya yanıt vermeye çalışmışlardır. Bunlardan ilki; bilginin mahiyeti, ...
    • Davidson’un düzensiz tekçilik kuramı ve sosyal bilimsel yasaların varlığı 

      Yazıcı, Sedat (Hacettepe Üniversitesi, 2003)
      Kesin sosyal bilimsel yasaların olup olamayacağı sorusu sosyal bilimler felsefesinde uzun süredir tartışılmakta olan bir konudur. Yaygın kabul görmesine karşın, Donald Davidson’un, kesin psikolojik yasaların olmadığını ...
    • Unity with(in) plurality: Rawls's idea of public justification reinterpreted 

      Yazıcı, Sedat (2004)
      This paper explores and interprets Rawls's idea of public justification by analysing the types of reasons that citizens use when engaged in public justification of a political conception of justice. In particular, I focus ...
    • Değerler eğitiminde kahramanlardan yararlanma: sosyal bilgiler ders kitapları ile öğretmen adaylarının kahraman tercihlerinin karşılaştırılması üzerine bir çalışma 

      Yazıcı, Sedat; Aslan, Mecnun (Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2011)
      Bu çalışma değerler eğitiminde rol model olarak kahramanlardan yararlanma durumunu sosyal bilgiler ders kitapları ile öğretmen adaylarının kahramanları rol model alma eğilimlerini karşılaştırılarak incelemektedir. Böyle ...
    • Stoacı duygu kuramının ontolojik ve epistemik temelleri 

      Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat (Düşünme Dergisi, 2018)
      Felsefe tarihçileri Stoalılar’ın duyguları “yargılar” olarak tanımladığında hemfikirdirler. Bu nedenledir ki çağdaş duygu felsefesinde Stoacı duygu açıklaması bilişselci duygu kuramları altında sınıflandırılır. Gerçekten ...
    • Aristoteles’te abese irca yöntemiyle ispatlama 

      Kelikli, Murat (Kutadgubilig Felsefe-Bilim Araştırmaları Dergisi, 2013-03)
      Abese irca yöntemi, Aristoteles’in mantığında önemli bir yer tutar. Bu yöntem, doğrudan ispatlama ile bağlantılı ve birbirini tamamlayıcıdır. Aristoteles’in tüm formları doğrudan ve abese irca yöntemleri vasıtasıyla ...
    • Gazali ve Hume: Nedensellik ve mucize üzerine 

      Yazıcı, Sedat (Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 2010)
      Bu makalenin genel amacı nedensellik ve mucize konusunda Gazali ve Hume’un görüşleri arasındaki benzerlik ve farklıklıları incelemektir. Böyle bir karşılaştırma ilginçtir, çünkü Hume’dan uzun zaman önce zorunlu nedensellik ...
    • XVI. yüzyıl Osmanlı matematiğine genel bir bakış 

      Aslan, İrem (Dört Öge Dergisi, 2014-05)
      16 th century is the golden era of the Ottoman science. Tat broad conclusion is also valid for mathematics. In that century Ottomans produced original treaties and commentaries more than ever. Unfortunately, all the ...
    • Öklit dışı geometriye giden yolda İslâm dünyası matematikçileri 

      Aslan, İrem (Dört Öge Dergisi, 2013-04)
      Öklid‟in V. postulatı tarih boyunca matematiğin karşılaştığı birkaç bunalımdan biri olmuştur.V. postulat Geometri bilimi başta olmak üzere tüm bilimlerde, bilimsel yöntemin ne olması gerektiği ile ilgili tartışmalara yol ...
    • Mathematical instruments commonly used among the Ottomans 

      Aslan Seyhan, İrem (Scientific Research Publishing, 2019-03-08)
      At the end of 17th century and during 18th century, after devastating Russian wars the Ottomans realized that they fell behind of the war technology of the Western militaries. In order to catch up with their Western rivals, ...
    • Protasis and Apophansis in Aristotle’s logic 

      Kelikli, Murat (Beytulhikme An International Journal of Philosophy, 2018)
      This essay examines how Aristotle creates propositions. It evaluates his use of quality and quantity in his theory of syllogism. In De Interpretatione, Aristotle used the term, ‘apophansis’, but he preferred ‘protasis’ ...
    • The fourth figure in Aristotle 

      Kelikli, Murat (2018)
      This paper investigates whether Aristotle was aware of the fourth figure, and if he was aware of the fourth figure, why he excluded it from his system. Various commentators have explained why this figure does not ex-ist ...
    • Bilim tarihimizin bazı önemli matematikçileri 

      Aslan Seyhan, İrem (Bilim ve Ütopya Dergisi, 2018-12)
    • Epiktetusçu eğitimde erdemli insan 

      Yazıcı, Aslı (Felsefe Dünyası, 2001-02)