Yayın tarihi için Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü listeleme
Toplam kayıt 46, listelenen: 41-46
-
Öğretmen adaylarının somut materyal kullanımına ı̇lı̇şkı̇n görüşlerı̇
(Uluslararası Multı̇disipliner Çalışmaları Sempozyumu, 2018-11-16) -
Matematı̇k öğretmenlerı̇nı̇n çokgenler konusundakı̇ matematı̇ksel formüller ve özellı̇klere ı̇lı̇şkı̇n kavramsal anlamaları
(Uluslararası Multı̇disipliner Çalışmaları Sempozyumu, 2018-12-22)Matematiksel formüller, nicelikler arasındaki ilişkiyi göstermeye yarayan kısa cebirsel ifadelerdir Matematik derslerinde çok sayıda formül olduğu için bu ifadeleri ezberlemek oldukça zordur. Matematik dersinin ... -
An investigation of structural properties and surface morphologies of electrochemically fabricated nanocrystalline Ni–Co–Cu/ITO deposits with different compositions
(TÜBİTAK, 2019)In this study, nanocrystalline ternary Ni–Co–Cu/ITO deposits with different compositions were produced by using the electrochemical deposition technique from a sulfate-based bath solution with different Co ion concentrations. It ... -
A comparative study on microstructures, magnetic features and morphologies of ternary fe–co–ni alloy thin films electrochemically fabricated at different deposition potentials
(Journal of Superconductivity and Novel Magnetism, 2019)Electrochemically fabricated ternary Fe–Co–Ni alloy thin films with different chemical compositions were obtained at different deposition potentials. An increase in the deposition potential increased the Ni content while ... -
Fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının mantıksal düşünme düzeyleri
(2019-03-15)Mantıksal düşünme; teorik, istatistiki ve neden-sonuca bağlı olan hipotezleri ve bilimsel bilgiyi anlamak ve değerlendirmek için gerekli olan becerileri kapsar. Mantıksal düşünme becerilerini kullanabilme, öğrencilerin ... -
Using inquiry-based experiments to improve pre-service science teachers’ science process skills
(Pen Academic, 2019-10-16)The purpose of this study was to investigate the effect of inquiry-based experiments on pre-service science teachers’ science process skills. The study group consisted of 60 pre-service teachers in total, enrolled in the ...