Yayın tarihi için İşletme Bölümü listeleme
Toplam kayıt 112, listelenen: 41-60
-
Examination of corporate governance criteria for companies listed in Istanbul stock exchange 100 index
(Press Academia, 2015)Bu çalışmanın amacı, Borsa İstanbul 100 (BİST 100) endeksinde işlem gören şirketlerin kurumsal yönetim kriterleri olan, pay sahipleri, kamuyuaydınlatma ve şeffaflık, menfaat sahipleri ve yönetim kurulunun ... -
Borsa İstanbul 100 endeksindeki şirketlerin kurumsal yönetim kriterleri açısından incelenmesi
(Research Journal of Business and Management, 2015)The purpose of this study is to measure to what extent the companies listed at BorsaIstanbul Stock Exchange 100 (BIST 100) index meet the criteria set by Capital Markets Board in terms of shareholders, ... -
Hükümet ve siyasi parti programlarında "turizmde sürdürülebilirlik" kavramı
(Gümüşhane Üniversitesi, 2015-05) -
Türkiyede faaliyet gösteren zincir otel işletmelerinin kurumsal sosyal sorumluluk açısından incelenmesi
(Gümüşhane Üniversitesi, 2015-05) -
Amasra’nın kalkınmasında turizmin rolü
(Bartın Sektörel Kalkınma Sempozyumu, 2015-06)Kırsal alanlarda ekonomik aktiviteler önemli ölçüde doğal üretirn kaynaklarına baglıdır. Turizm faaliyetleri kalkınmada dikkate alınması gereken bir faktördür. Bu gerçekten hareketle çalışmanın amacı: Amasra'nın kalkınmasında ... -
Kurumsal kaynak planlaması sistemlerinin kamu kurumlarında uygulanması Bartın Üniversitesi örneği
(Ulusal İşletmecilik Kongresi, 2015-08) -
Toplam kalite yönetimi uygulamalarında kritik başarı faktörleri: bir ortaöğretim kurumu uygulaması
(Uluslararası Balkanlarda Sosyal Bilimler Kongresi, 2015-12)Ortaöğretim kurumlan ülkedeki genç nüfusu bedeni, zihni, ahlaki, manevi, sosyal, kültürel niteliklerle geliştirmeyi, bilgi ve becerilerle donatarak geleceğe hazırlanmayı hedef edinmiştir. Öğrencilerin mezuniyetten sonra ... -
Bir farklılaşma stratejisi olarak coğrafi işaretler ve Türkiye incelemesi
(Bartın Üniversitesi, 2016)Coğrafi işaretler (Cİ) bir ürünün, belirli bir ülke, yöre ya da bölge ile bağlantısını ifade eden sembollerdir. Bu işaretler, söz konusu yöreye özgü doğal ya da insan faktörlerinden oluşan özelliklerin ürüne ... -
Position approach and the examining of its validity within the scope of developing strategy and creating competitive advantage: a case of Turkey
(Bartın Üniversitesi, 2016)One of the success indicators of a company is its competitive advantage against the other companies. Even though there have been so many approaches being developed under the frame of strategic management in order ... -
An investigation of the 2015 financial support programme areas of the development agecies in terms of regional development
(Gebze Teknik Üniversitesi, 2016) -
Bir farklılaşma stratejisi olarak coğrafi işaretler ve Türkiye incelemesi
(Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, 2016) -
Uluslararası şirketlerde üst düzey yönetici sağlama politikaları: Türkiye’de faaliyet gösteren 150 şirket üzerinde bir araştırma
(Bartın Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın amacı, uluslararası şirketlerde üst düzey yönetici sağlamak için uygulanan insan kaynakları politikalarından (etnosentrizm, polisentrizm, geosentrizm ve regiosentrizm) hangilerinin Türkiye’de faaliyette ... -
Competitiveness of tourism and the evaluation of Turkey according international tourism competitive criteria
(2016)According to the data obtained from World Tourism Organization (WTO) in 2009, Turkiye ranked 8th with 25 million visitors and 9th with an income 22 billion US dollars among the countries ranking ... -
Ulusal kimlik, küresel kimlik ve tüketici kozmopolitanizminin yabancı ürün satınalma isteksizliğine etkisi
(Ulusal İşletmecilik Kongresi, 2016-05-28)Çalışmanın amacı, ulusal kimlik, küresel kimlik ve tüketici kozmopolitanizminin yabancı ürün satınalma isteksizliği üzerine etkisini incelemektir. Çalışmada, tanımlayıcı istatistikler, geçerlik ve güvenilirlik analizleri, ... -
Uluslararasılaşma süreci kapsamında birleşme ve devralmalar: rekabet kurumu kararları üzerine bir araştırma
(Uluslararası İşletme ve Ekonomi Kongresi, 2016-06)Bilindiği üzere, uluslararasılaşma veya yurt dışına açılma yöntemlerini, riski minimize etmek açısından sıraladığımızda, ihracat, ortaklıklar ve doğrudan yabancı yatırım şeklinde bir sıralama yapılabilir. ... -
Sports policy of Turkey in development plans
(International Journal of Science Culture and Sport, 2016-06)Five Years of Development Plans are basic politic documents which they reveals Turkey’s growing that is going to be happen in long term in economical, social and cultural areas which is getting prepared by with it’s former ... -
Tüketicilerin korunmasında yerel yönetimlerin ve ticari işletmelerin durumu: Batı Karadeniz Bölgesinde bir araştırma
(International Journal of Academic Value Studies, 2016-07-15)Ülkemizde tüketicilerin korunmasıyla ilgili çalışmaları,çok önceki tarihlere götürmek mümkün ise de bu alandaki somut çalışma 23.2.1995 tarih ve 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması HakkındaKanun ile şekillenmiştir. Bu ... -
Türkiye'nin kalkınma planlarında turizm politikası
(International Conference on Eurasian Economies, 2016-09)Five-year development plans prepared by the Ministry of Development, formerly known as State Planning Organization (SPO), are the main policy documents indicating the growth Turkey will realize in economic, social and ... -
Determination the factors that affect the use of enterprise resource planning information system through technology acceptance model
(Canadian Center of Science and Education, 2016-09)In order to survive in today’s global competitive environment, businesses have to use information systems during management and production processes. Technology Acceptance Model (TAM) is developed by Davis (1989). According ... -
İnsan kaynakları planlama araç ve yöntemleri: Sakarya otomotiv yan sanayi firmaları üzerine bir çalışma
(Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2017)Bu çalışmada Sakarya’da faaliyet gösteren otomotiv yan sanayi firmalarında insan kaynakları planlaması araç ve yöntemleri araştırılmıştır. İlk olarak, anketçalışmasına bir temel oluşturabilmek için literatür ...