• Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi 

      Yılmaz, Muamber (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2016)
      Yaşam boyu öğrenme, bireyin hayatı boyunca sürekli öğrenme eğilimleri içerisinde olması olarak ifade edilebilir. Öğretmenler, toplum yaşamına yön veren bireyler olarak düşünüldüğünde, öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme ...
    • Planlı yazma modeli (alan taraması) 

      Yılmaz, Muamber; Yaşar, Zehra (Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2018-04-27)
      Yazma, duygu, düşünce, istek ve olayların belli kurallara uygun olarak birtakım sembollerle anlatılmasıdır. Yazma bir süreçtir, okul öncesinden başlamaktadır. Çocuğun okula gitmeden kalem tutması, karalaması, okula giden ...
    • Planlı yazma ve değerlendirme modelinin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin kompozisyon yazma becerilerine etkisi 

      Yılmaz, Muamber; Aklar, Songül (Bartın Üniversitesi, 2015)
      Planlı Yazma ve Değerlendirme Modeli “Hazırlık, Taslak Oluşturma, Gözden Geçirme, Düzeltme, Sunum” bölümlerinden oluşan Süreç Temelli Yazma Modellerinden birisidir. Öğrenciler kompozisyon yazma sürecinde belirli sıkıntılar ...
    • Sesli okuma hatalarının tekrarlı okuma yöntemiyle düzeltilmesi 

      Yılmaz, Muamber (Milli Eğitim Dergisi, 2009)
      Bu araştırmada ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin sesli okuma hatalarım düzeltmede tekrarlı okuma yönteminin etkisi incelenmiştir. Araştırma, Ankara'da İhsan Aras İlköğretim Okulu ve Şinasi İlköğretim Okulundan araştırmanın ...
    • Sınıf ögretmenlerinin süreç temelli yazmaya yönelik görüşlerinin incelenmesi 

      Yılmaz, Muamber; Kadan, Ömer Faruk (Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2019)
      Süreç temelli yazma yaklaşımı, yapılandırmacı öğrenme kuramı anlayışına göre önceden aşamalandırılmış yazma sürecini öğretmenlerin bilişsel desteği ile düzenlemeyi hedeflemektedir. Süreç temelli yazma, öğrencinin yazma ...
    • Sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi 

      Yılmaz, Muamber; Benli, Nurtaç (Erzincan Üniversitesi, 2010)
      Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının cinsiyete, öğretim türüne ve sınıf düzeyine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki 400 ...
    • Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması dersini yürüten öğretim elemanlarına ilişkin görüşleri 

      Yılmaz, Muamber (Gaziantep Üniversitesi, 2011)
      Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine rehberlik eden öğretim elemanları hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Araştırma Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği ...
    • Sınıf öğretmeni yetiştirmede teknoloji eğitimi 

      Yılmaz, Muamber (Gazi Üniversitesi, 2007)
      Bireyin kişilik gelişiminde öğretmenlerin, özellikle sınıf öğretmenlerinin etkisi büyüktür. Toplumun ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirecek olan öğretmenlerin, çağdaş öğretmen standartlarına göre yetiştirilmiş olması ...
    • Sınıf ve okul öncesi öğretmenlerinin değer öğretimine ilişkin görüşleri 

      Yılmaz, Muamber; Yılmaz, Ömer Faruk (Bartın Üniversitesi, 2017)
      Bu araştırmada sınıf öğretmenleri ile okul öncesi öğretmenlerinin değer öğretimi hakkındaki görüşlerini belirlemeye çalışmaktır. Araştırmanın evrenini Bartın il merkezinde görev yapan 260 sınıf ve okul öncesi öğretmeni ...
    • Sınıf ve ortaokul matematik öğretmenlerinin kavram yanılgılarına ilişkin açıklamaları 

      Özdemir Gökkurt, Burçin; Bayraktar, Ramazan; Yılmaz, Muamber (Trakya Üniversitesi, 2017)
      Bu araştırmanın amacı, sınıf ve ortaokul matematik öğretmenlerinin kavram yanılgılarına ilişkin açıklamalarını incelemektir. Çalışmada, öğretmenlerin verilen ifadelerdeki kavram yanılgılarının ne olduğu ve bunların ...
    • Türkçede okuduğunu anlama becerilerini geliştirme yolları 

      Yılmaz, Muamber (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2008)
      Çağımız fonksiyonel okuryazarların yetişmesini zorunlu kılmaktadır. Fonksiyonel okuryazarlar; seri bir şekilde okuyan ve okuduğunu anlayan, aynı zamanda bunu yaşamını daha iyi hâle getirmek için kullanan bireylerdir. ...
    • Ücretli öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar 

      Yılmaz, Muamber (Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2018)
      Eğitim faaliyeti, sadece öğrenilmesi gereken bilginin aktarıldığı mekanik bir süreç olmayıp, insan ilişkilerinin de yer alması gereken etkileşimli bir süreçtir. Bu nedenle kullanılacak eğitim materyali ne olursa olsun, ...
    • Yeni gelişmeler ışığında Türkçe öğretimi 

      Yılmaz, Muamber (Pegam Akademi, 2018-03-01)
      Türkçe öğretimi alanındaki yeni gelişmeleri içerisinde barındıran bu kitap yedi bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde çocukta dil gelişimi üzerinde durulmuştur. Bu bağlamda okul öncesi ve ilkokul döneminde çocuğun dil ...