Browsing Temel Eğitim Bölümü by Title
Now showing items 1-20 of 75
-
1-5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin içerik açısından değerlendirilmesi
(Mustafa Kemal Üniversitesi, 2017)Araştırmanın amacı 1-5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinleri içerik açısından incelemektir. Araştırmada tarama modelin kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Talim Terbiye Kurulu tarafından kabul edilen 1-5. sınıf ... -
2023 eğitim vizyonu ve okul dışı eğitim
(2020)2023 Eğitim Vizyonu kapsamında MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) müzeler, bilim merkezleri, sanat merkezleri, tarihi ve kültürel mekânlar, kütüphaneler, doğal sit alanları ve ören yerleri, ziyarete açık endüstriyel kuruluşlar ... -
ABD ve Kanada’da sosyal bilgiler eğitimi alanındaki tezlerin değerlendirilmesi
(Ahi Evran Üniversitesi, 2016-08)Bu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili ABD ve Kanada’da hazırlanmış tezlerin değerlendirilmesidir. Araştırma analitik araştırma modelindedir. Araştırma verileri doküman inceleme kullanılarak elde edilmiştir. ... -
An action research aiming to revealthe effects of paired reading on eliminating reading difficulties
(2019)Bu çalışmada, okuma güçlüğü çeken bir öğrencinin okuma becerisini geliştirmede eşli okuma yönteminin etkisi araştırılmıştır. Eylem araştırması deseni kullanılan bu çalışma, 2016-2017 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde ... -
Afet eğitiminde afetlere hazırlık: Üniversite öğrencileriyle tehlike avı
(Afet ve Risk Dergisi, 2023-03-31)Potansiyel afetler ülkesi Türkiye’nin batısında ve güneyinde yangınlar ve kuraklık devam ederken aynı zamanda kuzey ve doğu bölgelerinde sel, çığ, fırtına olayları meydana gelebilmektedir. Bu doğrultuda insanlara eğitim ... -
Altıncı sınıflarda sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin coğrafi kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgılarının belirlenmesi
(The Journal of Academic Social Science Studies, 2016-06-30)Bu çalışmanın amacı, 6. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki coğrafi kavramları anlama düzeylerini belirleyip sahip oldukları coğrafi kavram yanılgılarını tanımlamak ve ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nicel ... -
Arazi kullanım bilincinin üniversite öğrencileri açısından değerlendirilmesi
(International Journal of Social Science, 2017-05-31)Arazi kullanım bilinci, bireylerin ve toplumların, arazi kullanımı ve çevresel et-kileri hakkında bilinç ve duyarlılık kazanmasını sağlamak şeklinde ifade edilebilir. Arazi kullanım bilinci, Türkiye’de günümüzde yeterince ... -
Assessment of geography perceptions of primary school teacher candidates by draw-write-tell technique
(Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2023-10-13)This study aimed to reveal the geography perceptions of primary school teacher candidates. The study group of the study that adopted a qualitative research method consisted of 160 primary school teacher candidates from all ... -
Branş öğretmenlerinin bitişik eğik yazı uygulamalarına yönelik değerlendirmeleri
(International Congress of Educational Research, 2018-04-27)Bu araştırmanın amacı branş öğretmenlerinin bitişik eğik yazı uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim öğretim yılında Bartın il merkezinde bulunan ortaokullarda görev ... -
Comparative analysis of Turkey and Germany (Bavaria) secondary education curricula in terms of education for sustainable development
(Sciendo, 2022)Education for Sustainable Development (ESD) is a teaching and learning approach that is based on the principles that underpin sustainability and applies to all levels of education. However, there is a scarcity of research ... -
Determination of disaster awareness perception levels of class teachers
(Future Visions Journal, 2023-03-15)Turkey is more prone to disasters due to its geographical location. The population living in various regions of Turkey encountered several lethal disasters, including earthquakes, avalanches, floods, fires, and landslides ... -
Disaster education in primary school: a qualitative research based on teachers’ opinions
(Psycho-Educational Research Reviews, 2022-11-04)This study aims to reveal the opinions of classroom teachers on disaster education in primary school. The study was conducted within the scope of phenomenology, one of the qualitative research methods, with 22 classroom ... -
The effect of game-assisted mathematics education on academic achievement in Turkey: a meta-analysis Study
(2017)In this research, the effects of using game in mathematics teaching process on academic achievement in Turkey were examined by metaanalysis method. For this purpose, the average effect size value and the average effect ... -
The effects of cooperative learning on mathematics achievement in turkey a meta-analysis study
(2018)Cooperative learning is the learning model where the students work together as small groups and help to each other’s learning (Slavin, 2015). Cooperative learning is a type of learning strategy in which face-to-face ... -
Eğitim fakültesi öğrencilerinin kamu personeli seçme sınavı (KPSS) kaygısının incelenmesi
(International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2017)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) yönelik kaygı düzeylerinin cinsiyet, bölüm, akademik not ortalaması, ailenin en uzun yaşadığı yer (yerleşim türü) ve ailenin gelir düzeyi ... -
Elektronik kitapların eğitimde kullanılabilirliği
(Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013)Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler her gün yeni bir ürünle tanışmamızı sağlamaktadır. Kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlanan bu ürünler, bir taraftan İnsanların yaşamlarını kolaylaştırmakta ... -
Examining candidate social studies teachers’ attitudes towars contemporary world issues
(2017)This study was carried out in order to determine candidate social studies teachers’ attitudes towards the contemporary world issues.In this study, a descriptive survey model was used to determine whether the attitudes ... -
Impact of visuals on primary school 4th graders’ problem-solving success
(Universal Journal of Educational Research, 2018-10)Aim of the research was to investigate possible impact of visuals on primary school 4th graders’ problem-solving success.108 fourth graders studying at four primary schools in Bartın city center were assigned as ... -
İlk okuma yazma öğretiminde ses temelli cümle yönteminin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: Hatay ili örneği
(Mustafa Kemal Üniversitesi, 2009)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemine ilişkin görüşleri cinsiyet, mesleki kıdem ve mezun olunan bölüme göre incelenmiştir. Araştırma, Hatay il merkezinde bulunan 32 ilköğretim okulundan küme ... -
İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersi insanlar, yerler ve çevreler öğrenme alanına yönelik başarı testi geliştirilmesi
(2020)Bu çalışmada, 4. sınıf Sosyal bilgiler dersi “İnsanlar, Yerler ve Çevreler” öğrenme alanına yönelik geçerliği ve güvenirliği sağlanmış bir başarı testi geliştirmek amaçlanmıştır. İlk olarak “İnsanlar, Yerler ve Çevreler” ...