Bölüm için listeleme
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-12
-
BIST sürdürlebilirlik endeksinde yer alan ve endüstri 4.0’ı benimsemiş firmaların finansal performanslarının araştırılması: bir gri ilişki analizi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Dünyadaki gelişen teknolojinin ilk ve önemli amacı insanların ihtiyaçlarını karşılamaktır. Günümüzde ise gelişen teknoloji ürünleri, bu durumun bir adım önüne geçerek insanlara ihtiyaçları olmayan ama kullandıktan sonra ... -
Devlet üniversitelerinde çalışan idari personelin motivasyonunu etkileyen faktörler: Erciyes Üniversitesi örneği
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Çalışanın bir robot olmadığını, insanın sosyal bir varlık olduğunu farkeden kurumlar, verimlilik ve başarıyı artırma konularında en önemli adımı atmışlardır. Bu çalışmada çalışanların motivasyonunu etkileyen demografik, ... -
Farklı ağırlıklandırma temelli çok kriterli karar verme yöntemleri ile finansal performans ölçümü üzerine bütünleşik bir inceleme: Türkiye Taşkömürü Kurumu örneği
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Finansal performans, işletmelerin ve finansal kuruluşların gelecek dönem faaliyetlerinde etkin rol oynayan önemli karar bileşenlerinden birisidir. Bu süreçte karar vericiler, çok sayıda finansal göstergenin dönemsel olarak ... -
Kripto paraların muhasebeleştirilmesi: bir uygulama
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Son yılların küresel ekonomide adından en çok bahsettiren Kripto paralar kullanım alanlarını gün geçtikçe arttırmaktadır. Söz konusu varlıkların ekonomik açıdan tanımlanması ve kullanımından meydana gelen problemlerin ... -
Kurumsal kaynak planlamasının tekstil firmalarında başarısı için ana modüllerin saptanması ve karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Tekstil ve hazır giyim sektörü, Türkiye imalat sanayisinin yüzde 25’ini, istihdamda ise Türkiye genelinin yüzde 6’sını oluşturmaktadır. Türkiye ekonomisi için bu denli önemli bir paya sahip olan tekstil ve hazır giyim ... -
Kurumsallaşma ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki: Bartın ilinde bir araştırma
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı Bartın ilindeki işletme çalışanlarının kurumsallaşma algıları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiyi test etmektir. Araştırmanın örneklemesini Bartın ilindeki üç üretim ve bir kamu işletmesinde ... -
Muhasebe meslek mensuplarının ortaöğretim muhasebe alanı beceri eğitimine bakış açıları
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Mesleki ve Teknik Eğitim okul ve kurumlarının amacı sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli ara elamanları yetiştirip ekonomik kalkınmaya katkı sunmaktır. Bu okul ve kurumlarda hedefe ulaştıracak başlıca faktör okul-sektör ... -
Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımının nitel olarak değerlendirilmesi : Tr81 bölgesinde bir uygulama
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Dış kaynak kullanımı, günümüzde hemen her sektörde faaliyet gösteren birçok işletme tarafından tercih edilen çağdaş bir yönetim tekniğidir. Harvard Business Review tarafından son 50 yılın en önemli fikir ve uygulamalarından ... -
Otomobil seçimi kararında tüketici satın alma davranışını etkileyen faktörlerin dematel yöntemi ile değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Hem dayanıklı hem de özelliği olan (lüks) mallar kategorisinde yer alan otomobiller, bir ulaşım aracı olmanın yanı sıra sunmuş olduğu konfor, güvenli seyahat, pratiklik, teknolojik olanaklar ve zaman tasarrufu gibi özellikler ... -
Perakendeci markalı ürünlerin tüketicilerin tutum ve sadakatine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma, perakendeci markalı ürün tercihini etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve bu faktörlerin marka sadakatine etkisinin araştırılması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma verileri, perakendeci markalı ürünleri ... -
Sosyal medya platformlarındaki muhafazakâr moda fenomenlerinin (Influencer) tüketicilerin satın alma niyeti üzerindeki etkisi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Son yıllarda yaşanan teknolojik gelişmeler ve sosyal medyanın kullanım oranlarındaki artış tüketicilere medya ortamlarında sesini duyurabilme olanağı sunmakla kalmamış, onları sosyal medya platformlarında paylaşılan ... -
Tüketicilerin yeşil ürün kullanma eğilimlerine ilişkin bir araştırma
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Geçtiğimiz yüzyılda dünyada meydana gelen özellikle doğal çevreyi ve beraberinde toplumları olumsuz etkileyen çevre felaketleri, birçok kavramın yanında yeşil pazarlama anlayışının da önemli bir kavram olarak gelişimine ...