Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜstün, Ahmet Berk
dc.contributor.authorKaraoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.date.accessioned2021-01-11T08:20:28Z
dc.date.available2021-01-11T08:20:28Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6575
dc.description.abstractE-öğrenmenin en önemli paydaşlarından öğretmenlerin e-öğrenme hazır bulunuşluk durumları, e-öğrenme ortamlarının başarılı şekilde oluşturulabilmesini, etkin bir şekilde uygulanabilmesini ve maksimum verimin alınabilmesini doğrudan etkilemektedir. Bu bağlamda yapılan araştırmanın amacı, öğretmenlerin e-öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluklarını incelemek ve cinsiyet faktörünün öğretmenlerin e-öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluklarını nasıl etkilediğini ortaya çıkarmaktır. Tarama modeli çerçevesinde, veri toplamak için Demir (2015) tarafından geliştirilen akademik personelin e-öğrenmeye hazır bulunuşluk ölçeği kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan kartopu örneklemesi kullanılarak 2019 yılında Türkiye'nin çeşitli illerinde görev yapan 994 öğretmenden veriler toplanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin 470’i (yüzde 47.3) erkek, 524'ü (yüzde 52.7) kadındır. Çalışmada ulaşılan sonuçlara göre, öğretmenlerin e-öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluklarının, BİT kullanım öz yeterliliklerini, e-öğrenmede kendine güvenlerinin ve e-öğrenmeye yönelik tutumları orta düzeyde bulunmuştur. Çalışma sonuçları, cinsiyet değişkenine göre de istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğunu göstermiştir. Ayrıca, karar ağaç yapıları kullanılarak bulgular detaylandırılmış ve derinleştirilmiştir. Son olarak, araştırma sonuçları kapsamında ileriye yönelik yapılabilecek çalışmalar için öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.description.abstractThe e-learning readiness of teachers who are one of the most important stakeholders in e-learning programs directly influences the successful design, effective implementation and maximum efficiency of e-learning environments. The purpose of the research, in this respect, was to investigate the e-learning readiness of teachers and reveal how the gender factor affects the e-learning 'readiness of teachers. The scale of academic staff’s readiness for e-learning developed by Demir (2015) was used to gather data within the framework of the screening model. The snowball sampling method that is one of the purposeful sampling strategies was used to collect data from 994 teachers who were working invarious provinces of Turkey in the 2019 year. The teachers were 470 (47.3 percent) men and 524 (52.7 percent) women according to the gender of the participants in the research. The results demonstrated that teachers’ e-learning readiness, their ICT usage self-efficacy, their self-confidence in e-learning, their attitude towards e-learning and their education need towards e-learning were found at a moderate level. The results of the study also showed that there were statistically significant differences according to the gender factor. Besides, decision tree structures enabled researchers to deepen and expand on the findings. Finally, suggestions were presented for further studies within the scope of the research results.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherNecmettin Erbakan Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjecte-öğrenmetr_TR
dc.subjectPandemitr_TR
dc.subjectUzaktan eğitimtr_TR
dc.subjecte-learningtr_TR
dc.subjectPandemictr_TR
dc.subjectDistance learningtr_TR
dc.titleÖğretmenler e-öğrenmeye hazır mı? öğretmenlerin e-öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluklarının incelenmesi üzerine bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeAre teachers ready for e-learning? a study on exploring e-learning readiness of teacherstr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalAhmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0003-4963-8083tr_TR
dc.identifier.volume2tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage54tr_TR
dc.identifier.endpage69tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster