dc.contributor.author | Zan, Burcu Umut | |
dc.contributor.author | Altay, Ahmet | |
dc.contributor.author | Çolaklar, Huriye | |
dc.contributor.author | Taşkın, Nuri | |
dc.date.accessioned | 2021-02-24T06:39:01Z | |
dc.date.available | 2021-02-24T06:39:01Z | |
dc.date.issued | 2020-09-29 | |
dc.identifier.citation | Zan, B , Altay, A , Çolaklar, H , Taşkın, N . (2020). Akademisyenlerin Açık Erişim ve Kurumsal Akademik Arşiv Konusunda Bilgi ve Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi: Bartın Üniversitesi Uygulama Örneği . Türk Kütüphaneciliği , 34 (3) , 509-535 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tk/issue/56680/779734 | tr_TR |
dc.identifier.issn | 2147-9682 | |
dc.identifier.uri | http://www.tk.org.tr/index.php/TK/article/view/3119/2986 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/6617 | |
dc.description.abstract | Kurumsal açık arşiv sistemleri, üniversiteler ve araştırma merkezleri tarafından üretilen
entelektüel çalışmaların elektronik ortamda arşivlendiği ve herkesin serbestçe erişilebildiği
platformlardır. Üniversitelerin, kurumsal açık arşiv sistemlerinin, sürekliliği için
akademisyenler tarafından güncelliğinin sağlanması gerekmektedir. Bu sürekliliğin
sağlanmasında açık erişim ve kurumsal akademik arşiv konusunda öğretim elemanlarının
bilgi ve farkındalık düzeylerinin yüksek olmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Bu
çalışmada, Bartın Üniversitesi akademisyenlerinin açık erişim ve kurumsal akademik arşiv
konusundaki bilgi ve farkındalık düzeylerini yükseltmek amacıyla bir eğitim gerçekleştirilmiş
ve akademisyenlerin eğitim öncesi ve sonrasında bu konudaki düşüncelerinde yaşanan
değişimin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda nicel araştırma yöntemleri kullanılmış ve
tek örneklem ön test son test deseni kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS (Statistical
Package for Social Sciences) 22.0 paket programından yararlanılmıştır. Çalışmanın
sonucunda, akademisyenlerin açık erişim ve kurumsal açık arşivlerin etkin ve etkili kullanımı konusunda eğitimlere gereksinim duydukları belirlenmiştir. Ayrıca verilen eğitim sonrasında
akademisyenlerin açık erişim ve kurumsal akademik arşivler konusundaki bilgi ve
farkındalıklarında istatistiksel olarak anlamlı (pozitif) değişim gözlendiği sonucuna
varılmıştır. | tr_TR |
dc.description.abstract | Institutional open repository systems are platforms where intellectual works which, produced
by universities and research centers are archived electronically and freely accessible to
everyone. Institutional repository systems are platforms where intellectual studies produced
by universities and research centers are archived electronically and freely accessible to
everyone. For the continuity of the institutional repository systems of universities, it is
necessary to be updated by academicians. It is thought that high level of knowledge and
awareness of academic staff about open access and institutional academic archive is
important in ensuring this continuity. In this study, a training was carried out in order to
increase the knowledge and awareness of Bartın University academicians on open access and
institutional academic archives, and it was aimed to examine the changes in the opinions of
the academicians before and after the training. In this context, quantitative research methods
were used and a single sample pre-test post-test design was used. SPSS (Statistical Package
for Social Sciences) 22.0 package program was used to analyze the data. As a result of the
study, it was determined that academicians needed training on open access and effective and
effective use of institutional repositories. In addition, it was concluded that a statistically
significant positive change was observed in the knowledge and awareness of academicians
about open access and institutional academic archives after the training provided | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Türk Kütüphaneciler Derneği | tr_TR |
dc.relation.isversionof | 10.24146/tk.779734 | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Açık erişim | tr_TR |
dc.subject | kurumsal akademik arşivler | tr_TR |
dc.subject | kurumsal açık arşiv | tr_TR |
dc.subject | akademisyen | tr_TR |
dc.subject | Open access | tr_TR |
dc.subject | institutional academic archives | tr_TR |
dc.subject | institutional repositories | tr_TR |
dc.subject | digital transformation | tr_TR |
dc.subject | academician; | tr_TR |
dc.subject | Bartın University | tr_TR |
dc.subject | dijital dönüşüm | tr_TR |
dc.subject | Bartın Üniversitesi | tr_TR |
dc.title | Akademisyenlerin açık erişim ve kurumsal akademik arşiv konusunda bilgi ve farkındalık düzeylerinin belirlenmesi: Bartın Üniversitesi uygulama örneği | tr_TR |
dc.title.alternative | Determining the level of knowledge and awareness of academicians on open access and institutional repositories: An example of Bartın University | tr_TR |
dc.type | article | tr_TR |
dc.relation.journal | Türk Kütüphaneciliği | tr_TR |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-2758-5999 | tr_TR |
dc.identifier.volume | 34 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 3 | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 509 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 535 | tr_TR |