Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Serpil
dc.contributor.editorÖztürk, Burcu
dc.contributor.editorBulut, Funda
dc.contributor.editorŞimşek, Şahin
dc.date.accessioned2021-10-07T06:25:09Z
dc.date.available2021-10-07T06:25:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationÖzdemir, S. (2021). Sınıf Öğretmenlerinin Çocuk Edebiyatı ile Okuma Kültürü Oluşturmaya Yönelik Görüş ve Uygulamaları. İçinde B. Öztürk, F. Bulut ve Ş. Şimşek (Editörler). Çocuk ve Okuma Kültürü. Ankara: Akademisyen Kitabevi.tr_TR
dc.identifier.isbn9786257451864
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6664
dc.description.abstractÇocuk edebiyatı, dil becerilerinin geliştirilmesi ve okuma kültürünün kazandırılmasında eğitim öğretim sürecinin önemli bir unsurudur. Çocukların gelişiminde çocuk edebiyatından yararlanırken “temel kaynağı çocuk ve çocukluk olan; çocuğun algı, ilgi, dikkat, duygu, düşünce ve hayal dünyasına uygun” (Şirin, 2007, s. 16) eserleri seçebilmek gerekir. Bu eserler çocuğun eğlenmesi, hayatı tanıması, dilin inceliklerini sezmesi, zihinsel ve ruhsal bakımdan gelişmesi, sanatsal deneyimler kazanması gibi pek çok işleve sahiptir (Bağcı Ayrancı ve Aytaş, 2017; Baş, 2015; Sever, 2007a). Çocuk edebiyatının işlevlerini gerçekleştirebilmek için çocuğun yaşına, ilgilerine, dünyasına uygun eserlerden yararlanmak önemlidir.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAkademisyen Kitabevitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSınıf öğretmenleritr_TR
dc.subjectÇocuk edebiyatıtr_TR
dc.subjectOkuma kültürütr_TR
dc.titleSınıf öğretmenlerinin çocuk edebiyatı ile okuma kültürü oluşturmaya yönelik görüş ve uygulamalarıtr_TR
dc.typebookParttr_TR
dc.description.version1tr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-8063-8690tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster