Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKöycü, Erdoğan
dc.date.accessioned2022-01-05T12:36:28Z
dc.date.available2022-01-05T12:36:28Z
dc.date.issued2021-12-30
dc.identifier.issn2458-9381
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6693
dc.description.abstractAraştırmamızın birinci bölümünde, Peygamberimizin (s.a.s.) döneminde hadîslerin yazıyla tespitini yapan bazı sahâbîlerin çalışmaları özetlenmiştir. Hadîs metinlerinin tedvîn ve tasnîf dönemlerinde safhalara yer verilmiş ve günümüzde el-Kutubu’t-Tis’a’nın değeri ve bu eserden seçilmiş hadîslerin,Hadîs metinleri eğitiminde önemi vurgulanmıştır. Bu çalışmanın içeriği,Hadîs Metinleriderslerini okuyan öğrencilerimizin Hadîs Metinlerieğitiminde ezber ve yazı durumlarını örnekleme olarak ele aldığımız Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Eğitimi Bölümü 4. Sınıf öğrencilerinin Hadis Metinleri derslerinin incelenmesidir.Çalışmamızın ikinci bölümünde,Hadîs Metinleridersini seçmeli olarak alan 4. sınıf öğrencilerinin hadîs metinlerini yazma becerileri yanında Arapçadan Türkçeye, Türkçeden Arapçaya çeviri becerileri de incelenmiştir. Hadis Metinleridersini seçen öğrencilerin bu dersi seçme nedenleri ve Hadîs Metinlerinde başarısızlık sebepleri araştırılmıştır. Öğrencilerin bu dersi, hadîslerin İslam Dininin ana kaynağı olmasından dolayı tercih ettikleri, dersin içeriğine, dersi veren hocaya ve kullandığı yöntemlere göre de dersi seçmede artış görüldüğü tespit edilmiştir. Öğrencilerin hadîs metinlerini ezbere okumaktan ziyade yazma konusunda başarısız oldukları tespit edilmiştir.Öğrencilerin hadîs metinlerini yazma becerilerindeki başarısızlıklarının sebeplerinin lise eğitimleri sırasında Arapça hadîs metinleri yazma eğitimi ve yazı tekniği dersi görmemelerinden kaynaklandığı sonucuna varılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractIn the first part of our research, the works of the some companions who determined the hadiths in writing during the time of our Prophet (p.b.u.h) are summarized. The stages of hadith texts during the tadwin and classification period (tasnif) are included and the value of al-Kutubal-Tis'a today and the importance of hadiths selected from this work in education of hadith texts are emphasized.It is the examination of the Hadith Texts course of the 4th grade students of the Department of Primary Education Religious Culture and MoralEducation at Bartın University Education Faculty which we consider as an example the memorization and writing status of our students who read hadith texts.The writing skills of the 4th grade students who took the Hadith Texts course as an elective and their translation skills from Arabic to Turkish and from Turkish to Arabic were examined. The reasons for choosing this course and the reasons for failure in hadith texts were investigated. It has been determined that the students preferred this course because the hadiths are the main source of the Islamic Religion and the effectiveness of the course increased according to the content of the course, the teacher giving this course and the methods he used. It has been determined that students fail to write hadith texts rather than reading. It was concluded that the reasons for the failure of the students in writing the hadith texts were due to the fact that they did not receive training in writing Arabic hadith texts and writing techniques during their high school education.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherInternational Journal of Cultural and Social Studiestr_TR
dc.relation.isversionof10.46442/intjcss.982618tr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectHadistr_TR
dc.subjectCâmi'tr_TR
dc.subjectSunentr_TR
dc.subjectMusnedtr_TR
dc.subjectHadithtr_TR
dc.subjectHadis tarihitr_TR
dc.subjectHadith texttr_TR
dc.subjectHadis metinleritr_TR
dc.titleHadîs metinlerini anlama ve yazma becerileri üzerine bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeA research on the skills of understanding and writing hadith textstr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalInternational Journal of Cultural and Social Studiestr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, İslami İlimler Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0003-4555-4552tr_TR
dc.identifier.volume7tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.identifier.startpage28tr_TR
dc.identifier.endpage39tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster