Show simple item record

dc.contributor.advisorGün, Özge
dc.contributor.authorAydın, Filiz
dc.date.accessioned2022-04-26T12:06:11Z
dc.date.available2022-04-26T12:06:11Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021
dc.identifier.citationAydın, F. (2021). Matematik öğretmenlerinin origaminin matematik eğitiminde kullanılmasına ilişkin inançlarının ve öz yeterlik algılarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6766
dc.description.abstractBu çalışma, matematik öğretmenlerinin matematik eğitiminde origami kullanımına ilişkin inançları ve öz yeterlik algılarının bazı değişkenlere göre değişip değişmediğinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma Türkiye genelinde görev yapmakta olan 521 matematik öğretmeni ile yürütülmüştür. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında Matematik Eğitiminde Origami İnanç Ölçeği (MEOİÖ) ve Matematik Eğitiminde Origami Kullanımına Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği (MEOÖYÖ) kullanılmıştır. Katılımcıların ölçek puanlarındaki cinsiyet, mesleki kıdem, mezun olunan lisans programı ve origami deneyimine göre farklılıklarını araştırmak için ayrı ayrı Çok Değişkenli Varyans Analizi (MANOVA) uygulanmıştır. MANOVA testlerinden elde edilen bulgular, öğretmenlerin matematik eğitiminde origami kullanımına yönelik inançlarında ve öz yeterlik algılarında cinsiyet, program ve origami deneyiminin etkisi olduğunu gösterirken, kıdemin etkisi olmadığını göstermiştir. Bunun yanı sıra öğretmenlerin MEOİÖ maddelerine verdikleri cevaplara göre, origaminin matematik derslerinde etkili bir öğretim aracı olduğuna inandıkları sonucuna ulaşılabilir. Diğer taraftan, MEOÖYÖ maddelerine verilen cevaplara göre, öğretmenlerin matematik eğitiminde origami kullanımına yönelik öz yeterlik algılarının düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThis study was carried out in order to determine whether the beliefs and perveived self-efficacy beliefs of mathematics teachers in using origami in mathematics education differ according to some variables. It was conducted with 521 mathematics teachers working throughout Turkey. Correlational survey model was used in the study. Origami in Mathematics Education Belief Scale (OMEBS) and Origami in Mathematics Education Self-Efficacy Scale (OMESS) were used in order to collect data. In order to investigate the differences in OMEBS and OMESS's scores of the participants with respect to gender, teaching experience, undergraduate program, origami experience separate Multivariate Analysis of Variance (MANOVA) were run. MANOVA tests results indicated that mathematics teachers' beliefs and perceived self-efficacy beliefs in using origami in mathematics education were affected by gender, undergraduate program and origami experience but not by teaching experience. Moreover, according to the responses of mathematics teachers given to items of OMEBS, it can be concluded that they believed that origami is an effective teaching tool in mathematics lessons. On the other hand, according to the responses given to items of OMESS, it was determined that their perceived self-efficacy beliefs in using origami in mathematics education were at a low level.tr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOrigamitr_TR
dc.subjectİnançlartr_TR
dc.subjectÖz yeterlik algılarıtr_TR
dc.subjectMatematik eğitimitr_TR
dc.subjectMatematik öğretmenleritr_TR
dc.subjectBeliefstr_TR
dc.subjectPercieved self-efficacy beliefstr_TR
dc.subjectMathematics educationtr_TR
dc.subjectMathematics teacherstr_TR
dc.titleMatematik öğretmenlerinin origaminin matematik eğitiminde kullanılmasına ilişkin inançlarının ve öz yeterlik algılarının bazı değişkenlere göre incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation of beliefs and self-efficacy of mathematics teachers' about using origami in mathematics education according to some variablestr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesitr_TR
dc.contributor.authorID-tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record