Başlık için İşletme Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans listeleme
Toplam kayıt 47, listelenen: 36-47
-
Satın alma davranışı üzerinde ambalajın etkisi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bartın Üniversitesi öğrencileri üzerinde yapılan bu araştırmanın amacı satın alma davranışı üzerinde ambalajın etkilerini ortaya koymaktır. Araştırma kapsamına ambalajın satın alma davranışını etkileyen faktörlere yönelik ... -
Sosyal medya platformlarındaki muhafazakâr moda fenomenlerinin (Influencer) tüketicilerin satın alma niyeti üzerindeki etkisi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Son yıllarda yaşanan teknolojik gelişmeler ve sosyal medyanın kullanım oranlarındaki artış tüketicilere medya ortamlarında sesini duyurabilme olanağı sunmakla kalmamış, onları sosyal medya platformlarında paylaşılan ... -
Sosyal medyada yapılan yorumların tüketici satın alma niyeti üzerindeki etkisi: Bartın ili uygulaması
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-07-02)Gelişen teknoloji ile birlikte insanlar tarafından kullanımı günden güne artan, yeni çağın iletişim aracı olan sosyal medya ve platformları hayatın vazgeçilmezleri arasında yerini almıştır. Sosyal medya, insanların ... -
Sürdürülebilir çevre açısından bir çevresel maliyet unsuru olan karbon maliyetlerinin incelenmesi: Çanakcılar Seramik Fabrikası örneği
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-08-25)Günümüzde işletmelerin çevresel performanslarının sürdürülebilirlik düzeylerinin takip edilmesi ve raporlaması konuları önem arz etmektedir. Özellikle çevresel sorunların etkisiyle oluşan küresel ısınma ve iklim değişiklikleri ... -
TMS 41 faaliyetler standardı kapsamında canlı varlıkların muhasebeleştirilmesi, değerlendirilmesi ve raporlanması: büyükbaş hayvancılık işletmesinde bir uygulama
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02-08)Tarımsal sektör, sınırlı kaynakların bulunduğu doğa koşullarında sınırsız insan ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik faaliyette bulunan ve önemini ilk çağlardan beri koruyan bir sektördür. Bu sektörün, başta sağlık, sanayi, ... -
Topsis ve vikor karar verme yöntemlerinin karşılaştırılması üzerine bir uygulama: Bartın Devlet Hastanesi örneği
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Son yıllarda artan bilgi yoğunluğu, oluşan seçeneklerin fazlalığı ve karmaşıklığı gerek bireyler gerek de yöneticiler açısından belli bir konuda karar verme eylemini zorlaştırmaktadır. Bu gibi durumlarda karar vericilerin ... -
TR 81 düzey 2 bölgesindeki (Bartın, Karabük, Zonguldak) bireysel yatırımcıların finansal okuryazarlığı ve bireyleri finansal yatırım kararına yönlendiren faktörler
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-05-21)Teknoloji, globalleşme, insan psikolojisine etki eden faktörlerdeki gelişmeler ve değişimler tahmin edilemez boyutlara ulaştığı günümüzde bireylerin tasarruf, yatırım ve tüketim alışkanlıklarında da değişiklikler ortaya ... -
Turizm işletme yöneticilerinin yenilikçilik algısının yenilikçilik faaliyetlerine ve yenilik stratejilerine etkisi: Bartın, Zonguldak ve Karabük illerinde bir araştırma
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-07-28)Yenilik faaliyetlerinin öneminin giderek artması, artık bir tercih durumundan çıkarak zorunluluk haline gelmiştir, Yapılan bu tez çalışması, turizm işletme yöneticilerinin yenilik algısını ölçmeyi ve yenilik algısı ... -
Tüketicilerin yeşil ürün kullanma eğilimlerine ilişkin bir araştırma
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Geçtiğimiz yüzyılda dünyada meydana gelen özellikle doğal çevreyi ve beraberinde toplumları olumsuz etkileyen çevre felaketleri, birçok kavramın yanında yeşil pazarlama anlayışının da önemli bir kavram olarak gelişimine ... -
Türkiye'de 1980 sonrası mecliste temsil edilen siyasi partilerin programlarında sektörel rekabet stratejileri
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012-06-25)Bu çalışmada siyasi parti programlarında yer alan sanayi, tarım ve turizm sektörleri ile ilgili politikalar rekabet stratejileri bağlamında incelenerek partilerin sektörlerde kullanmayı hedefledikleri rekabet stratejileri ... -
Ülkelerin endüstri 4.0 düzeylerinin copras yöntemi ile analizi: g-20 ülkeleri ve Türkiye
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-05-08)Üretim alanında teknolojik ilerlemelerin oluşması ile geçmişten günümüze ekonomik ve sosyal hayatı etkileyen birçok endüstriyel devrim yaşanmıştır. Endüstri 4.0 bu süreçte, çağdaş yaşamımızda ve gelecekte karşımıza çıkacağını ... -
Y ve Z kuşağının hedonik ve faydacı tüketim davranışlarının marka sadakatine etkisinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-10)Y ve Z kuşağı bireyleri günümüz genç kuşağını oluşturan, teknolojiyle bütünleşmiş bireylerdir. Tüketim yaparlarken üründen fayda sağlamanın yanı sıra o ürüne sahip olmanın verdiği hazza da önem vermektedirler. Bu haz kimi ...