Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Browsing by Language 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Browsing by Language
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Browsing by Language
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing by Language

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 227

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.type
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Thumbnail

      1-5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin içerik açısından değerlendirilmesi 

      Yılmaz, Muamber; Korkmaz, Canan (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2017)
      Araştırmanın amacı 1-5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinleri içerik açısından incelemektir. Araştırmada tarama modelin kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Talim Terbiye Kurulu tarafından kabul edilen 1-5. sınıf ...
    • Thumbnail

      100 temel eser okuma yarışmaları üzerine eleştirel bir inceleme 

      Balyemez, Sedat (Bartın Üniversitesi, 2013)
      Okuma, bir harf dizisini doğru çözmeye, doğru seslendirmeye dayanan anlık bir eylem değil fiziksel ve zihinsel etkileşime dayanan bir süreçtir. Okuma, öğrenilebilen ve geliştirilebilen bir beceridir. Okuma becerisinin ...
    • Thumbnail

      2015 ve 2017 sosyal bilgiler öğretim programlarının somut olmayan kültürel miras unsurları açısından değerlendirilmesi 

      Gürel, Davut; Çetin, Turhan (2018)
      Somut olmayan kültürel miras, bir topluma kendini diğer toplumlardan ayıran özellikler kazandırmaktadır. Bu nedenle bu kültürün korunması ve geleceğe taşınabilmesi için ulusal veya uluslararası anlaşmalar yapılmaktadır. ...
    • Thumbnail

      2023 eğitim vizyonu ve okul dışı eğitim 

      Avcı, Görkem; Gümüş, Nevzat (2020)
      2023 Eğitim Vizyonu kapsamında MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) müzeler, bilim merkezleri, sanat merkezleri, tarihi ve kültürel mekânlar, kütüphaneler, doğal sit alanları ve ören yerleri, ziyarete açık endüstriyel kuruluşlar ...
    • Thumbnail

      7. sınıf çember ve daire konusunda basamaklı öğretim uygulamasının öğrencilerin matematik dersine ilişkin akademik başarı ve tutumlarına etkisi 

      Duman, Burcu; Özçelik, Ceyda (Bartın Üniversitesi, 2017-10)
      Araştırmanın amacı, 7. sınıf Çember ve Daire konusunda basamaklı öğretim uygulamasının öğrencilerin matematik dersine ilişkin akademik başarı ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Nicel olarak tasarlanan araştırma, deneysel ...
    • Thumbnail

      8. sınıf öğrencilerinin SBS’ye yönelik metaforik algıları 

      Karadeniz, Oğuzhan; Er, Harun; Tangülü, Zafer (Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 2014)
    • Thumbnail

      ABD ve Kanada’da sosyal bilgiler eğitimi alanındaki tezlerin değerlendirilmesi 

      Canbulat, Tuncay; Avcı, Görken; Sipahi, Selma (Ahi Evran Üniversitesi, 2016-08)
      Bu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili ABD ve Kanada’da hazırlanmış tezlerin değerlendirilmesidir. Araştırma analitik araştırma modelindedir. Araştırma verileri doküman inceleme kullanılarak elde edilmiştir. ...
    • Thumbnail

      Afet eğitiminde afetlere hazırlık: Üniversite öğrencileriyle tehlike avı 

      Avcı, Görkem (Afet ve Risk Dergisi, 2023-03-31)
      Potansiyel afetler ülkesi Türkiye’nin batısında ve güneyinde yangınlar ve kuraklık devam ederken aynı zamanda kuzey ve doğu bölgelerinde sel, çığ, fırtına olayları meydana gelebilmektedir. Bu doğrultuda insanlara eğitim ...
    • Thumbnail

      Akademisyenlerin üniversitelerde karşılaştıkları mobbing ve başa çıkma yolları 

      Cemaloğlu, Necati; Şahan, Gülsün (TODAİ, 2014-12-05)
      Mobbing, iş yerinde belirli kişileri hedef alan sistemli bir dizi duygusal yıpratma ve saldırı eylemleri olarak tanımlanmaktadır. Mobbing, olumsuz bir iş ve çalışma ortamını beraberinde getirmektedir. Stresli çalışma ...
    • Thumbnail

      Almanya'ya yüksek öğretim için giden öğrencilerin problemleri ve çözümler 

      Şahan, Gülsün; Yılmaz, Onur (2014-04-28)
    • Thumbnail

      Altıncı sınıflarda sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin coğrafi kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgılarının belirlenmesi 

      Gümüş, Nevzat; Avcı, Görkem (The Journal of Academic Social Science Studies, 2016-06-30)
      Bu çalışmanın amacı, 6. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki coğrafi kavramları anlama düzeylerini belirleyip sahip oldukları coğrafi kavram yanılgılarını tanımlamak ve ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nicel ...
    • Thumbnail

      Ana sınıfı çocukları için müziksel kavram ve becerileri kazandırmaya yönelik piyano destekli müzik etkinlikleri 

      Doğan, Ceren; Tecimer, Belir (Fırat Üniversitesi, 2018-09-30)
      Bu çalışmada yer alan piyano destekli müzik etkinlikleri sınıf ortamında temel müzik kavramlarını ve müziksel becerilerini piyano ile çocuklara kazandırmak amacıyla hazırlanmıştır. Etkinliklerde, çocuğun piyanoyu doğrudan ...
    • Thumbnail

      Anasınıfına devam eden çocukların matematiksel akıl yürütme becerilerine piyano destekli müzik etkinliklerinin etkisi 

      Doğan, Ceren; Tecimer, Belir (Kafkas Üniversitesi, 2019-12)
      Bu araştırmanın amacı anasınıfına devam eden 5-6 yaş grubundaki çocukların erken matematiksel akıl yürütme becerilerine piyano destekli müzik etkinliklerinin etkisini tespit etmektir. Araştırmada Ön-test son-test kontrol ...
    • Thumbnail

      Arazi kullanım bilincinin üniversite öğrencileri açısından değerlendirilmesi 

      Gümüş, Nevzat; Gülersoy, Ali Ekber; Avcı, Görkem (International Journal of Social Science, 2017-05-31)
      Arazi kullanım bilinci, bireylerin ve toplumların, arazi kullanımı ve çevresel et-kileri hakkında bilinç ve duyarlılık kazanmasını sağlamak şeklinde ifade edilebilir. Arazi kullanım bilinci, Türkiye’de günümüzde yeterince ...
    • Thumbnail

      Bartın'da eğitim ve iletişimin geleceği: sempozyum bildirileri 

      Balyemez, Sedat; Kansızoğlu, Hasan Basri; Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi (Bartın Üniversitesi, 2013)
    • Thumbnail

      Beşinci sınıf Türkçe ders kitabındaki öyküleyici ve bilgilendirici metinlerin okunabilirlik durumu 

      Özdemir, Serpil (Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi, 2016)
      Gelişen teknolojiye rağmen ders kitapları en çok kullanılan araç gereçlerdir. Hedef kitleye uygun metinler öğretmenlerin işini kolaylaştıracağı gibi öğrencinin okuma zevk ve alışkanlığı kazanmasında önemlidir. Hedef ...
    • Thumbnail

      Bildirme ekinin dil bilgisi öğretimindeki yeri üzerine 

      Balyemez, Sedat (Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 2011)
      Bildirme eki –DIr/-DUr, günümüz Türkçesinde sıkça kullanılan bir ektir. Bu ekin başlıca üç işlevi vardır: 1) İsimleri yüklem yapar, 2) Zarf yapar, 3) Çekimli fiillere, kesinlik, ihtimal anlamı katar. Biz bu çalışmamızda ...
    • Thumbnail

      Branş öğretmenlerinin bitişik eğik yazı uygulamalarına yönelik değerlendirmeleri 

      Yılmaz, Muamber; Yaşar, Zehra (International Congress of Educational Research, 2018-04-27)
      Bu araştırmanın amacı branş öğretmenlerinin bitişik eğik yazı uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim öğretim yılında Bartın il merkezinde bulunan ortaokullarda görev ...
    • Thumbnail

      +CA eki, sıfatın anlamını güçlendirir mi? 

      Balyemez, Sedat (Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2015)
      +CA eki, Türkiye Türkçesinde değişik görevlerde kullanılan ve kelimeye değişik anlamlar katan bir ektir. Gramerimizdeki genel kabullerden biri de bu ekin küçültme anlamlı sıfatlar türettiğidir. Bu nedenle söz konusu ...
    • Thumbnail

      Çocukların ve ebeveynlerin oyuncak silahlar hakkındaki görüşlerinin incelenmesi 

      Uysal, Hüseyin; Genç, Süreyya (Atatürk Üniversitesi, 2015)
      Oyuncaklar çocukları yetişkinliğe hazırlayan önemli araçlardan birisidir. Bireylerin çocukluk dönemlerinde oynadıkları oyuncaklar, ileride meslek seçimine, sosyal çevresine, davranışlarına ve psikolojisine etki edebilir. ...

      DSpace@Bartın is member of:


      sherpa/romeo
      Dergi Adı / ISSN Yayıncı

      Exact phrase only All keywords Any

      Başlık İle Başlar İçerir ISSN


      Browse

      All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

      My Account

      LoginRegister

      DSpace@Bartın is member of:

      İLETİŞİM BİLGİLERİ

      Adres
      Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
      E-Posta
      acikerisim@bartin.edu.tr
      Creative Commons License

      DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.