Ara
Toplam kayıt 13, listelenen: 1-10
Türkçe öğretmenlerinin Facebook gruplarında yaptıkları paylaşımların okuma kültürü açısından incelenmesi
(Uluslararası Kültür Sanat ve Edebiyat Kongresi, 2022-04-20)
Facebook, ortak ilgi alanları olan insanların sorularını, sorunlarını, güzel örneklerini paylaştıkları, yapılan paylaşımlar üzerinde görüş alışverişi yapabildikleri bir iletişim ortamı sunmaktadır. Türkçe öğretmenlerinin ...
Yeni İstanbul Uluslararası Öğrenciler için Türkçe kitaplarındaki okuma metinlerinin okunabilirlik düzeyleri
(International Aegean Conferences on Social Science & Humanities, 2022-03-10)
Yabancı dil öğretiminde ders kitapları dilin işleyişini, söz varlığını ve kültürünü ders ortamına
taşıyan en önemli materyallerdir. Ders kitaplarındaki okuma metinleri dilin öğrenilmesi için
gerekli girdiyi sağlar. Bu ...
Türkçe öğretmeni adaylarının hazırladıkları okuma etkinliklerine metindilbilimin etkisi
(Uluslararası Kültür Sanat ve Edebiyat Kongresi, 2022-04-20)
Metindilbilim, dilbilgisi unsurlarının metin oluşturmadaki işleyişini ortaya koymaktadır. Bu işleyişi görebilmek için sırasıyla metnin küçük ölçekli yapı, büyük ölçekli yapı ve üst yapı özelliklerinin tanınması gerekmektedir. ...
Yeni İstanbul Uluslararsı Öğrenciler İçin Türkçe öğretim setindeki ders kitaplarında yer alan etkinlik yönergelerinin incelenmesi
(Hodja Akhmet Yassawi International Conference, 2022-05-30)
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ders kitapları öğrenciler için birer başvuru kaynağı
niteliğindedir. Alana yönelik ders kitaplarının her biri seviyelendirilmiştir ve her seviyede
öğrenicinin kazanması beklenen ...
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yapılan metin uyarlama çalışmalarının betimsel analizi
(Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2022-12)
Yabancı dil öğretiminde pedagojik ihtiyaçlar nedeniyle uyarlanmış metinlerden yararlanılmaktadır. Özgün metinler, yabancı dil öğrenicileri için yazılmamıştır, bu nedenle doğrudan öğretim ortamında kullanılmaları her zaman ...
Disaster education in primary school: a qualitative research based on teachers’ opinions
(Psycho-Educational Research Reviews, 2022-11-04)
This study aims to reveal the opinions of classroom teachers on disaster education in primary school. The study was conducted within the scope of phenomenology, one of the qualitative research methods, with 22 classroom ...
Kamu spotları ve zorunlu yayınları eğitimde kullanmak: Sosyal bilgiler öğretim programı özelinde ilişkilendirmeler
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2022-01-24)
Bu araştırmanın amacı; kamu spotu/zorunlu yayınlar ile sosyal bilgiler öğretim programı arasındaki ilişkileri ortaya koyarak bu yayınların sosyal bilgiler öğretim programına nasıl ve ne şekilde sirayet ettiğini belirlemektir. ...
Social studies textbooks in Turkey in terms of citizenship and human rights: A critical discourse analysis
(International Journal of Curriculum and Instruction, 2022)
Educational institutions play a significant role in today’s world, where the concepts of democracy and human rights gain more and more importance day by day. Every country aims to provide the qualifications that its citizens ...
Teacher's opinions about remedial education program in primary schools
(The Journal of Limitless Education and Research, 2022-10-17)
IYEP (Remedial Education Program in Primary Schools) was implemented in pilot
provinces for the first time in 2018. The IYEP was prepared in order to eliminate the learning deficiencies
of disadvantaged students in ...
Teachers’ experiences of distance education triggered by COVID-19 in Finland and Turkey- digital transformation in practice
(International Online Journal of Education and Teaching, 2022-11-27)
Distance education was typically selected teaching method as a response to the COVID-19 pandemic across the world. This article introduces the survey results on Finnish and Turkish teachers' experiences of distance education ...