Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Browsing by Rights 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Browsing by Rights
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Browsing by Rights
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing by Rights

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 21-40 of 48

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.type
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Thumbnail

      Formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının demokratik tutumlarının değerlendirilmesi 

      Şahan, Gülsün (Turkish Studies, 2018-03-25)
      Demokratik tutum küçük yaşlardan itibaren kazanılmalıdır. Aileden sonra hayata ilişkin sorumlulukların öğrenildiği yer okullardır. Öğretmenlere çocuklara demokrasinin öğretilmesi sorumluluğu da yüklenmiştir. Demokrasiyi ...
    • Thumbnail

      Investigation of preschool teacher candidates’ attitudes towards learning and their entrepreneurship levels. 

      Yavuz Konokman, Gamze; Yanpar Yelken, Tuğba (International Online Journal of Educational Sciences, 2014-11-08)
      Since learning to learn and entrepreneurship as lifelong learning competencies get importance, it is expected from teacher candidates to have positive attitudes towards learning and to be entrepreneur. Owing to this, it ...
    • Thumbnail

      İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin duygusal emek davranışını gerçekleştirme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi 

      Yılmaz, Ömer (Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 2021)
      Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin duygusal emek düzeyleri arasında farklılık olup olmadığını belirlemektir. Bu araştırmada tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırmaya Bartın şehir merkezindeki ilk ve ortaokullarda ...
    • Thumbnail

      İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasındaki ilişki 

      Yılmaz, Ömer; Akgün, Nuri (Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2019-10-11)
      Araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışmanın evrenini Bartın kent merkezinde yer alan 11’i ...
    • Thumbnail

      Kadına Yönelik Şiddete İlişkin Yüksek Lisans Öğrencilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi 

      Kalçık, Cansu; Şahan, Gülsün (İstanbul Üniversitesi Yayınevi, 2018-04-25)
      Bu çalışmanın amacı Yaşam Boyu Öğrenme Anabilim Dalı’nda yüksek lisans yapan öğrencilerin kadına yönelik şiddet hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesine yöneliktir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim ...
    • Thumbnail

      Karakter gelişim indeksi’nin Türk ergenlerdeki psikometrik özellikleri 

      Ekşi, Çınar; Demirci, İbrahim; Kaya, Çınar; Ekşi, Füsun (Ege Üniversitesi, 2017)
      Bu çalışmanın amacı Karakter Gelişim İndeksi’ni (KGİ) Türkçe’ye uyarlamak ve ölçeğin psikometrik özelliklerini incelemektir. Çalışma grubu 604 ortaöğretim öğrencisinden oluşmaktadır. Doğrulayıcı faktör analizinde 11 boyutlu ...
    • Thumbnail

      Kaynaştırma uygulamalarının başarısını etkileyen etmenler, sorunlar ve ailelerden beklentilerin öğretmen görüşlerine göre analizi (Karma yöntem araştırması) 

      Şahan, Gülsün; Uğurlu, Mahir; Özdemir, Nihal; Nazik, Ayşenur (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2021-01)
      Bu çalışmanın amacı Bartın il merkezindeki okullarda kaynaştırma eğitimi yapan öğretmenlere göre kaynaştırma eğitimi verilen öğrencilerin başarısını ortaya koymak, sorun ve çözüm önerilerini değerlendirmektir. Araştırmanın ...
    • Thumbnail

      Kız çocuklarının eğitimi 

      Şahan, Gülsün (Öğretmen Dünyası, 1996-03)
    • Thumbnail

      Matematik korkusunda öğretmen rolü 

      Şahan, Gülsün (Tam Metin Eğitim Bilimleri Kongresi, 2006)
      Matematik herkesin en azından temel eğitime başladığı yıllarda tanıştığı,sevdiği yada nefret ettiği,bazende korktuğu bir derstir. Öğrencilerin matematik dersiyle ilgili korkuya sahip oldukları yönünde genel bir inanış ...
    • Thumbnail

      Matematik öğretmeni adaylarının öğrenme stratejileri üzerine nitel bir çalışma 

      Duman, Burcu (Bartın Üniversitesi, 2014)
      Araştırmanın amacı, matematik öğretmeni adaylarının kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada, durum çalışması deseni esas alınmıştır. Araştırmanın örneklemi, ...
    • Thumbnail

      Modüler öğretim programına ilişkin meslek dersi öğretmenlerinin metaforik algıları 

      Duman, Burcu; Sargın, Bengü (Kastamonu Üniversitesi, 2019)
      Araştırmanın amacı, modüler öğretim programına ilişkin meslek dersi öğretmenlerinin metaforik algılarını belirlemektir. Araştırma, nitel yaklaşım temelinde durum çalışmasına göre desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma ...
    • Thumbnail

      Okul öncesi eğitimde okula hazırlık eğitimi 

      Şahan, Gülsün (Eğitim Denetimi Dergisi, 2005-02)
      Okul öncesi eğitim almak her çocuğun hakkıdır. Ülkemizde çocuklarımızın büyük bir kesimi daha önce hiç bir eğitim almadan ilkokula başlamaktadırlar. Var olan şartlar okul öncesi eğitimi zorunlu hale getirecek düzeyde ...
    • Thumbnail

      Öğretmen adaylarının istasyon tekniği ve istasyon tekniği kapsamında öğretmen - öğrenci kavramlarına ilişkin metaforik algıları 

      Duman, Burcu (Journal of Turkish Studies, 2018)
      Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının istasyon tekniği ve istasyon tekniği kapsamında öğretmen ve öğrenci kavramlarına ilişkin metaforik algılarının belirlenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yönteminin kullanıldığı ...
    • Thumbnail

      Öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutumlarının incelenmesi 

      Duman, Burcu; Gökmen, Tugay (Bartın Üniversitesi, 2018)
      Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutumlarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutum düzeylerinin ne olduğu ve bu düzeylerin cinsiyet, okudukları bölüm ...
    • Thumbnail

      Öğretmen adaylarının sorgulama becerilerinin incelenmesi 

      Bedir, Tuğba; Duman, Burcu (Turkish Studies, 2017)
      Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının sorgulama beceri düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Nicel olarak tasarlanan araştırmada tarama modeli ...
    • Thumbnail

      Öğretmen etik andı 

      Şahan, Gülsün (2006)
      Ülkemizde Etik sözleşmeler son yıllarda gündeme gelmeye başlamış, çeşitli etik kurulları oluşturulmaya, pek çok meslek kendi etik kurallarını belirlemeye başlamıştır. Eğitim ve öğretim etiği de son yıllarda gündeme gelmiş ...
    • Thumbnail

      Perceptions of the prospective teachers regarding the opinion development technique 

      Duman, Burcu (Journal of Education and Training Studies, 2019)
      The opinion development technique is one of the learner centered teaching methods. In the study, it has been aimed at identifying the metaphorical perceptions of the prospective teachers about the opinion development ...
    • Thumbnail

      Pre-service teachers’ perceptions on development of their IMD competencies through TPACK-based activities 

      Sancar Tokmak, Hatice; Yanpar Yelken, Tuğba; Yavuz Konokman, Gamze (National Taiwan Normal University, 2013-02-08)
      The current study investigated perceived development of pre-service teachers in their Instructional Material Design (IMD) competencies through the course Instructional Technology and Material Design, which is based on a ...
    • Thumbnail

      Preparing digital story’s effect on the prospective preschool teacher’s technological pedagogical content knowledge confidence level 

      Yanpar Yelken, Gamze; Çocuk, Halil Erdem; Yavuz Konokman, Gamze; Pan, Volkan (Taylor & Francis Online, 2015-10-20)
      The effect of the prospective pre-school teachers’ digital story preparation on their technological pedagogical content knowledge self-confidence is proposed to be determined in mix method designed study. During the research, ...
    • Thumbnail

      Preschool teacher candidates’ research qualifications and anxiety level towards research 

      Yokuş, Gürol; Yavuz Konokman, Gamze; Yanpar Yelken, Tuğba (Eurasion Journal of Educational Research, 2015-12-10)
      This paper attempts to reveal the relationship between research qualifications of preschool teacher candidates and their anxiety towards research and whether or not the research qualifications of preschool teacher ...

      DSpace@Bartın is member of:


      sherpa/romeo
      Dergi Adı / ISSN Yayıncı

      Exact phrase only All keywords Any

      Başlık İle Başlar İçerir ISSN


      Browse

      All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

      My Account

      LoginRegister

      DSpace@Bartın is member of:

      İLETİŞİM BİLGİLERİ

      Adres
      Bartın Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Ağdacı / BARTIN, 74100
      E-Posta
      acikerisim@bartin.edu.tr
      Creative Commons License

      DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.