Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Makale Koleksiyonu by Issue Date 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Makale Koleksiyonu by Issue Date
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Makale Koleksiyonu by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Makale Koleksiyonu by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 21-40 of 45

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.type
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Thumbnail

      Karakter gelişim indeksi’nin Türk ergenlerdeki psikometrik özellikleri 

      Ekşi, Çınar; Demirci, İbrahim; Kaya, Çınar; Ekşi, Füsun (Ege Üniversitesi, 2017)
      Bu çalışmanın amacı Karakter Gelişim İndeksi’ni (KGİ) Türkçe’ye uyarlamak ve ölçeğin psikometrik özelliklerini incelemektir. Çalışma grubu 604 ortaöğretim öğrencisinden oluşmaktadır. Doğrulayıcı faktör analizinde 11 boyutlu ...
    • Thumbnail

      Öğretmen adaylarının sorgulama becerilerinin incelenmesi 

      Bedir, Tuğba; Duman, Burcu (Turkish Studies, 2017)
      Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının sorgulama beceri düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Nicel olarak tasarlanan araştırmada tarama modeli ...
    • Thumbnail

      Teachers’ perception: Competent or not in curriculum development 

      Yavuz Konokman, Gamze; Yanpar Yelken, Tuğba; Karasolak, Kürşat; Cesur, Esra (Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 2017-06-06)
      The purpose of the study is to determine teachers’ perceptions on curriculum development competencies and determine whether their perceptions differ according to gender, branches, seniority and graduated faculty type. The ...
    • Thumbnail

      7. sınıf çember ve daire konusunda basamaklı öğretim uygulamasının öğrencilerin matematik dersine ilişkin akademik başarı ve tutumlarına etkisi 

      Duman, Burcu; Özçelik, Ceyda (Bartın Üniversitesi, 2017-10)
      Araştırmanın amacı, 7. sınıf Çember ve Daire konusunda basamaklı öğretim uygulamasının öğrencilerin matematik dersine ilişkin akademik başarı ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Nicel olarak tasarlanan araştırma, deneysel ...
    • Thumbnail

      Öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutumlarının incelenmesi 

      Duman, Burcu; Gökmen, Tugay (Bartın Üniversitesi, 2018)
      Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutumlarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutum düzeylerinin ne olduğu ve bu düzeylerin cinsiyet, okudukları bölüm ...
    • Thumbnail

      Öğretmen adaylarının istasyon tekniği ve istasyon tekniği kapsamında öğretmen - öğrenci kavramlarına ilişkin metaforik algıları 

      Duman, Burcu (Journal of Turkish Studies, 2018)
      Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının istasyon tekniği ve istasyon tekniği kapsamında öğretmen ve öğrenci kavramlarına ilişkin metaforik algılarının belirlenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yönteminin kullanıldığı ...
    • Thumbnail

      The effect of the creative drama-supported problem-based learning approach on the self-efficacy ability in geometry 

      Duman, Burcu; Özçelik, Ceyda (Universal Journal of Educational Research, 2018)
      The aim of this study is to identify the effect of creative drama-supported problem-based learning approach on self-efficacy ability of the students in the geometry classes. The pretest-posttest control group experimental ...
    • Thumbnail

      Evaluation of professıonal ethics piınciples by candidate teachers red fame 

      Şahan, Gülsün (Journal of Education and Training Studies, 2018-03)
      The aim of this study is to evaluate the teaching ethics principles according to the opinions of the prospective teachers. From the teaching profession ethics principles of the students, the positive and negative aspects ...
    • Thumbnail

      Development of course inspection skills of secondary and high school headmasters in Bartin province 

      Gülsün, Şahan (Academicjournals, 2018-03-23)
      Headmasters are responsible for many things that take place in the school. One of the main duties of a headmaster is the task of teacher inspection. This study aims to evaluate education inspection skills of secondary and ...
    • Thumbnail

      Formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının demokratik tutumlarının değerlendirilmesi 

      Şahan, Gülsün (Turkish Studies, 2018-03-25)
      Demokratik tutum küçük yaşlardan itibaren kazanılmalıdır. Aileden sonra hayata ilişkin sorumlulukların öğrenildiği yer okullardır. Öğretmenlere çocuklara demokrasinin öğretilmesi sorumluluğu da yüklenmiştir. Demokrasiyi ...
    • Thumbnail

      The relationship between the entrepreneurship characteristics and metacognitive awareness levels of pre service teachers 

      Duman, Burcu (Journal of Education and Training Studies, 2018-04)
      The purpose of this study is to determine the relationship between the entrepreneurship characteristics and metacognitive awareness levels of pre service teachers. Qualitative research method is used in this study and ...
    • Thumbnail

      Kadına Yönelik Şiddete İlişkin Yüksek Lisans Öğrencilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi 

      Kalçık, Cansu; Şahan, Gülsün (İstanbul Üniversitesi Yayınevi, 2018-04-25)
      Bu çalışmanın amacı Yaşam Boyu Öğrenme Anabilim Dalı’nda yüksek lisans yapan öğrencilerin kadına yönelik şiddet hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesine yöneliktir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim ...
    • Thumbnail

      A scale development for evaluation of creative learning environments: Explanatory and confirmatory factor analysis 

      Kılıç, Figen; Yavuz Konokman, Gamze; Yanpar Yelken, Tuğba (Kastamonu Üniversitesi, 2018-07-10)
      Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının yaratıcı öğrenme ortamını değerlendirmesine yönelik bir ölçme aracı geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda 52 maddeden oluşan deneme formu Türkiye’de Akdeniz ve Karadeniz ...
    • Thumbnail

      Eğitimde teknoloji kullanımı hizmetiçi eğitimine katılan öğretmenlerin TPAB özgüvenlerinin incelenmesi. 

      Cesur Özkara, Esra; Yavuz Konokman, Gamze; Yanpar Yelken, Tuğba (Amasya Üniversitesi, 2018-10-22)
      Fatih Projesi Eğitimde Teknoloji Kullanımı Kursu hizmet-içi eğitimine katılan ortaöğretim öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüvenlerini belirlemek ve hizmetiçi eğitim hakkında öğretmenlerin görüşlerini ...
    • Thumbnail

      The effect of project- based learning on students’ attitude towards English classes 

      Duman, Burcu; Kuuk, Özlem (Journal of Education and Training Studies, 2018-11)
      The purpose of this research is to define the effect of project- based learning on students’ attitude towards English classes. The study group of the research consisted of 51 students attending grade 10 at an Anatolian ...
    • Thumbnail

      Self assessments of the prospective teachers about the teaching materials they have designed 

      Duman, Burcu (World Journal of Education, 2018-12)
      The purpose of the study is to reveal the self-evaluations of the prospective teachers on two-and three-dimensional visual teaching materials they have designed in the field of the pedagogical formation education. A ...
    • Thumbnail

      Modüler öğretim programına ilişkin meslek dersi öğretmenlerinin metaforik algıları 

      Duman, Burcu; Sargın, Bengü (Kastamonu Üniversitesi, 2019)
      Araştırmanın amacı, modüler öğretim programına ilişkin meslek dersi öğretmenlerinin metaforik algılarını belirlemektir. Araştırma, nitel yaklaşım temelinde durum çalışmasına göre desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma ...
    • Thumbnail

      The effect of a metacognition-based instructional practice on the metacognitive awareness of the prospective teachers 

      Duman, Burcu; Semerci, Çetin (Universal Journal of Educational Research, 2019)
      The purpose of the study is to identify the effect of a metacognition-based instructional practice on metacognitive awareness of prospective teachers. The study has been carried out through “Pre-test – Post-test Control ...
    • Thumbnail

      Perceptions of the prospective teachers regarding the opinion development technique 

      Duman, Burcu (Journal of Education and Training Studies, 2019)
      The opinion development technique is one of the learner centered teaching methods. In the study, it has been aimed at identifying the metaphorical perceptions of the prospective teachers about the opinion development ...
    • Thumbnail

      Revision of an academic library user experience survey 

      Aksu Dünya, Beyza (Emerald Publishing Limited, 2019-02-04)
      Purpose – The purpose of this paper is to explain how an academic library’s Student Experience Survey was revised and improved based on available research on survey design methodology and piloting efforts. Thus, it aims ...

      DSpace@Bartın is member of:


      sherpa/romeo
      Dergi Adı / ISSN Yayıncı

      Exact phrase only All keywords Any

      Başlık İle Başlar İçerir ISSN


      Browse

      All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

      My Account

      LoginRegister

      DSpace@Bartın is member of:

      İLETİŞİM BİLGİLERİ

      Adres
      Bartın Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Ağdacı / BARTIN, 74100
      E-Posta
      acikerisim@bartin.edu.tr
      Creative Commons License

      DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.