Bölüm için listeleme
Toplam kayıt 38, listelenen: 1-20
-
7. sınıf çember ve daire konusunda basamaklı öğretim uygulamasının öğrencilerin matematik dersine ilişkin akademik başarı ve tutumlarına etkisi
(Bartın Üniversitesi, 2017-10)Araştırmanın amacı, 7. sınıf Çember ve Daire konusunda basamaklı öğretim uygulamasının öğrencilerin matematik dersine ilişkin akademik başarı ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Nicel olarak tasarlanan araştırma, deneysel ... -
Achievement motivations of the students studying at computer and instructional technologies teaching department
(Mevlana International Journal of Education, 2013-04)The aim of this research is to determine achievement motivations of the students studying at Computer and Instructional Technologies Teaching (CITT) Department. In this research, survey method is used. In the frame of ... -
An evaluation of pre-service teachers’ competences and views regarding inclusive education
(Australian International Academic Centre, 2021-01-31)Inclusive education is a form of education in which individuals with any disabilities receive education together with their peers. The education people with disabilities receive in special classrooms by expert teachers has ... -
Analyzing rater severity in a freshman composition course using many facet Rasch measurement
(Springer, 2020-02-07)This study examined the rater severity of instructors using a multi-trait rubric in a freshman composition course offered in a private university in Kuwait. Use of standardized multi-trait rubrics is a recent development ... -
An attitude scale about graduate education: Reliability and validity study
(International Online Journal of Educational Sciences, 2014-12-15)The purpose of this study was to develop a scale to determine prospective teachers’ attitudes towards graduate education. For this reason the draft form with 44 items was applied on 685 prospective teachers being educated ... -
Development of the resistance scale towards technology supported ınstruction: Exploratory and confirmatory factor analysis
(International Online Journal of Educational Sciences, 2016-04-21)The purpose of the study was to develop a scale to determine the prospective teachers’ resistance towards technology supported instruction. For this reason, the draft form was applied to 1082 prospective teachers being ... -
The effect of a metacognition-based instructional practice on the metacognitive awareness of the prospective teachers
(Universal Journal of Educational Research, 2019)The purpose of the study is to identify the effect of a metacognition-based instructional practice on metacognitive awareness of prospective teachers. The study has been carried out through “Pre-test – Post-test Control ... -
The effect of preparing digital story through inquiry based learning approach on prospective teachers’ resistance behaviors towards making reseach and technology based instruction.
(2016-03-15)The purpose of the study was to determine the effect of preparing digital stories through an inquiry based learning approach on prospective teachers’ resistive behaviors toward technology based instruction and conducting ... -
The effect of project- based learning on students’ attitude towards English classes
(Journal of Education and Training Studies, 2018-11)The purpose of this research is to define the effect of project- based learning on students’ attitude towards English classes. The study group of the research consisted of 51 students attending grade 10 at an Anatolian ... -
The effect of the creative drama-supported problem-based learning approach on the self-efficacy ability in geometry
(Universal Journal of Educational Research, 2018)The aim of this study is to identify the effect of creative drama-supported problem-based learning approach on self-efficacy ability of the students in the geometry classes. The pretest-posttest control group experimental ... -
Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının lider ve liderlik kavramlarına ilişkin metaforik algıları
(2019-06)Bu araştırmanın amacı öğretim elemanlarının lider ve liderlik kavramlarına ilişkin algılarını metaforlar yoluyla belirlemektir. Araştırmanın modeli nitel araştırma modellerinden olan olgubilim (fenomoloji) modelindedir. ... -
Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerine ilişkin algıları
(Hacettepe Üniversitesi, 2014-03-10)Bu çalışmada öğretim elemanlarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerine ilişkin algılarınının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini, 2011-2012 öğretim yılında Mersin Üniversitesi, Fırat ... -
Eğitimde teknoloji kullanımı hizmetiçi eğitimine katılan öğretmenlerin TPAB özgüvenlerinin incelenmesi.
(Amasya Üniversitesi, 2018-10-22)Fatih Projesi Eğitimde Teknoloji Kullanımı Kursu hizmet-içi eğitimine katılan ortaöğretim öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüvenlerini belirlemek ve hizmetiçi eğitim hakkında öğretmenlerin görüşlerini ... -
-
Evaluation of professıonal ethics piınciples by candidate teachers red fame
(Journal of Education and Training Studies, 2018-03)The aim of this study is to evaluate the teaching ethics principles according to the opinions of the prospective teachers. From the teaching profession ethics principles of the students, the positive and negative aspects ... -
Investigation of preschool teacher candidates’ attitudes towards learning and their entrepreneurship levels.
(International Online Journal of Educational Sciences, 2014-11-08)Since learning to learn and entrepreneurship as lifelong learning competencies get importance, it is expected from teacher candidates to have positive attitudes towards learning and to be entrepreneur. Owing to this, it ... -
İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin duygusal emek davranışını gerçekleştirme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 2021)Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin duygusal emek düzeyleri arasında farklılık olup olmadığını belirlemektir. Bu araştırmada tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırmaya Bartın şehir merkezindeki ilk ve ortaokullarda ... -
İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasındaki ilişki
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2019-10-11)Araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışmanın evrenini Bartın kent merkezinde yer alan 11’i ... -
Kaynaştırma uygulamalarının başarısını etkileyen etmenler, sorunlar ve ailelerden beklentilerin öğretmen görüşlerine göre analizi (Karma yöntem araştırması)
(MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2021-01)Bu çalışmanın amacı Bartın il merkezindeki okullarda kaynaştırma eğitimi yapan öğretmenlere göre kaynaştırma eğitimi verilen öğrencilerin başarısını ortaya koymak, sorun ve çözüm önerilerini değerlendirmektir. Araştırmanın ... -
Matematik öğretmeni adaylarının öğrenme stratejileri üzerine nitel bir çalışma
(Bartın Üniversitesi, 2014)Araştırmanın amacı, matematik öğretmeni adaylarının kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada, durum çalışması deseni esas alınmıştır. Araştırmanın örneklemi, ...