Search
Now showing items 1-10 of 16
III. hadis ana bilim dalları ihtisas toplantısı üzerine bazı değerlendirmeler
(Bartın Üniversitesi, 2014-12-15)
III. Hadis Ana Bilim Dallan İhtisas Toplantısı Adana’da Ramazanoğlu Cami Konferans Salonunda 25-27 Ekim Tarihlerinde yapıldı.200 Hadis Akademisyenin katıldığı toplantı,5 oturumda gerçekleşti. Hadis Eğitim Öğretim Programlan ...
Hz. Peygamber'in (s.a.s.) mucizeleri
(Bartın Üniversitesi, 2014-12-15)
Hz.Muhammed (s.a.s.), insanları Allah'ın dinine davet ettiğinde Kureyş Kabilesi de O'ndan peygamberliğinin ispatı için bazı mu’cizeler göstermesini istemiştir. Cemâluddîn Ebu'l-Haccâc el-Mizzî hadis kitaplarında yer alan ...
Ahlâkî sorunlara hadislerden bazı çözüm önerileri
(Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2018-12-15)
Ahlâk kavramının kelime ve terim anlamı yanında Peygamberimizin (s.a.s.) Kur’ân’ı Kerîm’de tavsif edilen ahlâkına ve numûne-i imtisâl oluşu ele alınarak, “Mizânda en ağır basan ahlâktır.” ölçüsünün toplumda denge unsuru ...
İmâm A’zam Ebû Hanife’nin hadis anlayışına dair bazı mülâhazalar
(Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2017-12-15)
Ebû Hanîfe Numan b. Sâbit, Kûfe’de doğmuş, gençlik yıllarında babasıyla hacca gitmiş, Sahâbe-i Kirâm’dan bazılarını görmüş ve onlardan hadis rivayetinde bulunmuştur. Bir müddet ticaret yapmış, Emevîler ve Abbasîler ...
Ebu Zur'a Er-Razi ve hadis ilmi'ndeki yeri adlı eser üzerine bazı mülahazalar ve tashihler
(Bartın Üniversitesi, 2014-02-15)
Ebu Zur'a er-Râzî ve Hadis İlmi'ndeki Yeri, Nihat Hatipoğlu tarafından yazılmış Hadis İlmî'ne dair bir eserdir. Ebû Zur'a er-Râzî (ö. 264/878), özellikle Cerh ve Ta'dil İlmi'nde meşhur bir hadîs âlimidir. Bu kitap, Hadis ...
Hz. Peygamber'in (s.a.s.) vasıfları
(Bartın Üniversitesi, 2014-01-15)
Hz. Peygamber (s.a.s.), örnek vasıfları ayetlerde vurgulanmış, O'nwı en güzel davranış modelleriyle mücehhez olduğu irade edilmiştir. Hz. Aişe Viiiidemiz de "O'nun ahidia Kur'an'dı." iradesiyle de O'nwı ahiili tek bir ...
Hz. Muhammed’in (s.a.s.) eğitim metotlarından emsâl (örneklerle) ile eğitim metodu
(İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2018-12-15)
Emsâlu’l-Hadis, kişinin muhataplarına mesajını misâllerle verdiği bir eğitim ve öğretim metodudur. Peygamberimizin (s.a.s.) tebliğini en güzel şekilde sunabilmek için kullandığı metotlardan birisidir. Emsâl metodu, ...
Beşşâr Avvâd Ma’rûf
(Bartın Üniversitesi, 2015-06-15)
Şu’be b. el-Haccâc'ın hayatı ve hadis ilmi'ndeki yeri
(İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2016-12-15)
Peygamberimiz’in (s.a.s.) söz,fiil ve takrirlerinden oluşan hadisler, Ashâb tarafından hıfzedilmiş ve bazıları tarafından yazılmıştır.Tâbiûn döneminde ise hadis ravileri Sahâbe-i Kirâm’dan rivayet ettiklerihadisleri ...
Hadîs metinlerinin tedvîn ve tasnîfinde önemli bir yere sahip olan “er- Rihle fî Talebi’l-hadîs”in rolü üzerine bir değerlendirme
(International Journal of Contemporary Educational Studies, 2020-12-31)
Hz. Muhammed (s.a.s), güvenirliğinin bir göstergesi olan “Emîn” vasfıyla tesmiye edilmiştir. Sahâbe-i Kirâm, hayatlarının tertip ve tanziminde büyük rolü olan ve Hz. Peygamberin doğruluk ve güvenirliğinin belgeleri ...