Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Serpil
dc.contributor.authorEke, Helin
dc.date.accessioned2023-02-10T08:44:14Z
dc.date.available2023-02-10T08:44:14Z
dc.date.issued2023-01
dc.identifier.citationÖzdemir, S. ve Eke, H. (2023). Yabancılara Türkçe öğretiminde uygulanan a1 ve a2 kur sınavlarının madde yazma ilkeleri açısından incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 365-380tr_TR
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2124850
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/9169
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı yabancılara Türkçe öğretiminde uygulanan kur sınavlarını madde yazma ilkeleri açısından betimlemektir. Nitel araştırma yöntemi ile yürütülen araştırmada verilerin analizinde doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Araştırma kapsamında 12 Türkçe öğretim merkezine ait 871 soru incelenmiştir. Araştırma sonucunda madde yazma ilkeleri açısından 1 TÖMER’in kur sınavlarının uygun olduğu, 11 TÖMER’in uygun olmadığı görülmüştür. İncelenen sorularda 22 farklı sorun belirlenmiştir. Bu sorunlardan bazıları şunlardır: Madde-davranış uyumu olmaması (f=348), seçeneklere ipucu veren ifadeler kullanılması (f=66), yazım kurallarına uyulmaması (f=54), bir maddenin diğerine ipucu oluşturması (f=16), maddelerin mümkün olduğu kadar az kelime ile yazılmaması (f=16). Bu sonuçlara dayanarak öğreticilerin ölçme ve değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi ve soruların ölçme değerlendirme uzmanları ile işbirliği içinde hazırlanması önerilmektedir.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this research is to describe the proficiency exams applied in teaching Turkish to foreigners in terms of item writing principles. In the research conducted with the qualitative research method, the document analysis technique was used in the analysis of the data.. Within the scope of the research, 871 questions belonging to 12 Turkish teaching centers were examined. As a result of the research, the exams of 1 institution were found to be in accordance with the item writing principles and while 11 institutions were not. In the questions examined, 22 different problems were determined. Some of these problems are as follows: Lack of item-behavior congruence (f=348), using expressions that hint at options (f=66), not following spelling rules (f=54), one item hinting at another (f=16), items not being written with as few words as possible (f=16). Based on these results, it is recommended to develop the assessment and evaluation skills of the instructors and to prepare the questions in cooperation with assessment and evaluation experts.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherTrakya Eğitim Dergisitr_TR
dc.relation.isversionof10.24315/tred.1034874tr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYabancılara Türkçe öğretimitr_TR
dc.subjectKur sınavlarıtr_TR
dc.subjectOkuduğunu anlama sorularıtr_TR
dc.subjectMadde yazma ilkeleritr_TR
dc.subjectÖlçme ve değerlendirmetr_TR
dc.subjectTeaching Turkish to foreigners languagetr_TR
dc.subjectReading comprehension questionstr_TR
dc.subjectItem writing principlestr_TR
dc.subjectMeasurement and evaluationtr_TR
dc.titleYabancılara Türkçe öğretiminde uygulanan a1 ve a2 kur sınavlarının madde yazma ilkeleri açısından incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeAn investigation of a1 and a2 proficiency exams applied in teaching Turkish to foreigners in terms of item writing principlestr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalTrakya Eğitim Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-8063-8690,tr_TR
dc.identifier.volume13tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage365tr_TR
dc.identifier.endpage380tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster