dc.contributor.author | Üstün, Ahmet Berk | |
dc.contributor.author | Apaydın, S. M. Fatih | |
dc.contributor.author | Ocak, Mehmet Akif | |
dc.date.accessioned | 2019-03-13T13:43:08Z | |
dc.date.available | 2019-03-13T13:43:08Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/979 | |
dc.description.abstract | Bu alanyazın incelemesi, öğrencilerin harmanlanmış öğrenme ortamlarında etkileşimsel ilişkinin akademik başarılarını nasıl etkilediği konusunda yer alan çalışmaları gözden geçirip bu konu hakkında bir kritik ve sentez yapmıştır. Alanyazın incelemesinde harmanlanmış öğrenme ortamlarında verilen derslerde öğrenci-
öğrenci, öğrenci-öğretici ve öğrenci-içerik etkileşiminin akademik başarıya olan etkisini incelemektedir. Çevrimiçi eğitimin ve yüz-yüze eğitimin harmanlanmasıyla oluşturulan harmanlanmış öğrenme ortamlarında; öğretmen katılımı, öğrenci katılımı, öğrencilerin kendi kendine öğrenme ve çevrimiçi denetiminin kullanımının
derecesine bağlı olarak değişebilen ortamları açıklayan çalışmalar, bu makalenin hazırlanmasında titizlikle seçilmiş ve analiz edilmiştir. Bu araştırmalar doğrultusunda, yüz-yüze öğrenme süreçlerinin yanı sıra teknolojiyi de eğitime katarak öğretmen rehberliğinde daha nitelikli ve daha verimli eğitim ortamları oluşturan
harmanlanmış öğrenme ortamlarında, etkileşim faktörünün akademik başarıya olan etkisine bakılmıştır. Sonuç olarak, harmanlanmış öğrenme ortamlarında öğrencilerin birbirleriyle, öğretmenleriyle ve içerikle etkileşim içinde olmalarının akademik başarıya olan etkisi bulunarak nasıl etkilediği açıklanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This literature review makes an effort to criticize and synthesize the effect of interactional relation in blended learning environments on students‘ academic achievement. In literature review, courses offered on blended learning environments explicit the interaction as the student-student, student-teacher and student-content
interaction to examine the effect of academic achievement. In blended learning environments created by both online and face-to-face training; studies describing teacher attendance, student participation, students' selflearning and degree of the use of online audit depending on varying environments were carefully selected and
analyzed. This review examined face-to-face learning process, the use of technology, teachers education‘ under the guidance of more skilled and more productive learning environments that create blended learning environments and interacting factors for academic success. As a result, blended learning environments have an effect for students‘ interaction with each other, their teachers and content that this review describes how these components affect the students‘ academic achievement. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | ICITS2010 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Harmanlanmış öğrenme | en_US |
dc.subject | Akademik başarı | en_US |
dc.subject | Blended learning | en_US |
dc.subject | Academic achievement. | en_US |
dc.title | Harmanlanmış öğrenme ortamlarında etkileşimsel ilişkinin akademik başarıya etkisi alanyazın incelemesi | en_US |
dc.title.alternative | Interactional relation effect for academic achievement on blended learning environments: literature review | en_US |
dc.type | conferenceObject | en_US |
dc.relation.journal | 4th INTERNATIONAL COMPUTER AND INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES SYMPOSIUM | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü | en_US |