Browsing by Department
Now showing items 1-20 of 37
-
Bir oyunlaştırma ve biçimlendirici değerlendirme aracı olarak kahoot kullanımına yönelik öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi
(II. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 2019)Teknolojinin eğitime entegrasyonu süreci kapsamında günümüzde birçok araç ve uygulama sınıf içi ve dışı öğretim süreçlerinde kullanılmaktadır. Bu amaçla kullanılan araçlardan biri de Kahoot’tur. Kahoot, öğrenci cevap sistemi ... -
Comparison of online and traditional face-to-face in-service training practices: an experimental study
(2017)The purpose of this study is to carry out the process of conducting an in-service education process via face-to-face and online distance education methods and to evaluate the impact of this ... -
Çevrimiçi proje tabanlı öğrenmede paylaşılan e-liderlik yaklaşımının öğrencilerin motivasyonuna, öz-düzenleme becerilerine ve grup işbirliği süreçlerine etkisi
(2018)Mobil cihazlar ve internet kullanımının yaygınlaşması, öğrenenlerin sınıf dışında da istenilen yer ve zamanda birbiri ile iletişim ve etkileşim kurmalarına, bilgi paylaşmalarına olanak sağlamıştır. Bu da çevrimiçi işbirlikli ... -
Çevrimiçi ve geleneksel yüz yüze hizmet içi eğitim uygulamalarının karşılaştırılması: deneysel bir çalışma
(2017)Bu araştırmanın amacı öğretmenlere yönelik yüz yüze ve çevrimiçi uzaktan eğitim yöntemiyle verilecek bir hizmet içi eğitim sürecini gerçekleştirmek ve bu eğitimin etkisini bilgisayar okuryazarlığı boyutunda değerlendirmektir. ... -
Derste etkileşimli tahta kullanımına yönelik tutum ile derse etkin katılım arasındaki ilişkinin incelenmesi
(2017)FATİH Projesi olarak bilinen Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi Projesi kapsamında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda donanımsal anlamda yeni teknolojiler sınıf ortamlarına entegre edilmeye ... -
Descriptive analysis of the articles published in the last 10 years within the context of lifelong learning
(Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2019-02-01)Bu çalışmanın amacı, alanyazında son on yıl içinde hayat boyu öğrenme konusunda yayınlanmış çalışmaların betimsel olarak analizini yapmaktır. Bu amaçla Web of Science veritabanında yer alan ve SCI-EXPANDED, SSCI ile A&HCI ... -
Development of a student evaluation form toward peer ınstruction
(Turkish Online Journal of Educational Technology, 2017-05-01)Peer instruction is an interactive student-centered teaching method. Ensuring student interaction during the lesson and concentrating the attention of the students on the basic concepts are main aims of the peer instruction. ... -
The effect of structure in flipped classroom designs for deep and surface learning approaches
(Turkish Online Journal of Educational Technology, 2017-04-01)A growing body of research is concerned with the implications of Flipped Classroom (FC) model at higher education institutions. There is a wide range of the opinions and experiences on FC model and the model is still being ... -
Eğitim yöneticilerinin hayat boyu öğrenme süreçleri bağlamında bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanma durumlarının incelenmesi
(2018)Bu çalışmanın amacı eğitim yöneticilerinin hayat boyu öğrenme amaçlı bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanma durumlarını incelemektir. Eğitim yöneticilerinin hayat boyu öğrenme bağlamında bilgi ve iletişim ... -
Eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2018-08-01)Bu araştırmanın amacı; eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerini çeşitli değişkenlere (cinsiyet, yöneticilik deneyimi, yaş ve eğitim düzeyi) göre incelemek ve eğitim ... -
Examination of digital game habits of high school students
(2018)Digital games are becoming more and more popular among today’s students. Digital games are used directly or indirectly in many areas such as marketing and communication. In terms of education, digital games allow students ... -
Examination of relation between high school students' online game addiction, loneliness, aggression and depression tendency
(2018)Playing online games is one of the most popular Internet activities of our time. With the widespread use of the Internet, interest in online games has also increased. While it is formerly mostly limited to game centers, ... -
Examination of students processes of searching information in education informatics network via eye tracking
(World Journal on Educational Technology: Current Issues, 2019-01-01)The extensification activities of Education Informatics Network use in Turkey are in progress. The use and preferability of this education portal by teachers and students depend on various factors. One of these factors is ... -
Examining secondary school students’ safe computer and ınternet usage awareness: an example from Bartın province
(2017)Information and Communication Technologies (ICT) have been rapidly prevailed among the children and youths. Personal technologies facilitating the students to gain some learning experiences both in and out of the schools ... -
Examining the relationship between pre-service teachers’ educational technology and material development competency and their techno-pedagogical competency
(2017)Although digital technologies signify innovation and prestige, adopting such technology in teaching praxis requires deeperunderstanding and examination of technology integration with different variables. This study examines ... -
Facebook’un benimsenmesi ile eğitsel amaçlı kullanımı arasındaki ilişkinin incelenmesi
(2018)Öğretmenler dersleri kapsamında Facebook grupları oluşturarak ders içi ve dışı tartışmaların gerçekleştirilmesinde, dersle ilgili kaynak ve materyallerin paylaşılmasında bu grupları kullanmaktadırlar. Bu grupların nasıl ... -
Facebook’un eğitsel amaçlı kullanımı ile utangaçlık ve sosyal fobi arasındaki ilişkinin incelenmesi
(2018)Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin Facebook’u eğitsel amaçlı kullanmaları ile utangaçlık ve sosyal fobi arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre yürütülmüş olup, araştırmanın ... -
Learning management system acceptance scale (LMSAS): A validity and reliability study
(The Australasian Journal of Educational Technology is the journal of ASCILI, 2019-04-01)The present study aimedto develop a measurement tool that will enablea valid and reliable measurement of students’ acceptance levels within the framework of the unified theory of acceptance and use of technology model ... -
Lise öğrencilerinin güvenli bilgisayar ve internet kullanım farkındalıklarının incelenmesi: bartın ili örneği
(2017)Information and Communication Technologies (ICT) have been rapidly prevailed among the children and youths. Personal technologies facilitating the students to gain some learning experiences both in and out of the schools ... -
Öğretmen adaylarının problemli internet kullanım davranışları ile üstbilişsel farkındalık durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(2018)Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının problemli internet kullanım davranışları ve üstbilişsel farkındalıkları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada öğretmen adaylarının problemli internet kullanım durumları ...