Yayıncı için listeleme
Toplam kayıt 289, listelenen: 101-120
-
Güncellenen 2. sınıf İngilizce öğretim programının Eisner’ın eğitsel eleştiri modeli’ne göre değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-28)Bu çalışmanın amacı uygulamadaki güncellenen İngilizce öğretim programını “Eisner’ın Eğitsel Eleştiri Modeli” kapsamında değerlendirmektir. Bu araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, Bartın ilinde16 farklı okuldaki 16 ... -
Güvenli internet ve bilgisayar kullanımı kursuna katılan velilerin uygulanan eğitimle ilgili görüşlerinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-01)Bilgisayar ve İnternetin yanlış kullanımlarından kaynaklı bireyler birçok olumsuzlukla karşılaşabilmektedir. Bu olumsuzluklardan en çok çocuklar zarar görmektedir. Bu durum çocuklarını her zaman koruyan ve yanında olan ... -
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı çalışanlarının katıldıkları serbest zaman etkinliklerinden tatmin olma ve algılanan özgürlük düzeylerinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-09-15)Bu araĢtırmanın amacı Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı çalışanlarının serbest zaman etkinliklerinden tatmin olma ve algılanan özgürlük düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmaya Gıda Tarım ve Hayvancılık ... -
Halk dansları eğitimi gören üniversite öğrencilerinin imgeleme ve optimal performans duygu durumu düzeylerinin belirlenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-21)Bu araştırma, halk dansları eğitimi gören öğrencilerin imgeleme ve optimal performans duygu durumu düzeylerinin belli değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, mevcut durumu ortaya çıkartmayı amaçlayan ... -
Halk Eğitim Merkezi kursiyerlerinin umutsuzluk ve sürekli kaygı düzeyleri ile hayat boyu öğrenme eğilimleri ilişkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı halk eğitim merkezi kursiyerlerinin umutsuzluk ve sürekli kaygı düzeyleri ile hayat boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda betimsel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Halk eğitim merkezlerindeki eğitimcilerin yetişkin eğitimi yöntem ve tekniklerine dair görüşlerinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada Halk Eğitim Merkezlerinde görev alan eğitimcilerin yetişkinlere özgü verilen kurslarda kullanılan yöntem ve tekniklere dair görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada araştırmanın amacına uygun ... -
Halk eğitimi merkezi kurslarının başarılı yaşlanmaya etkisinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Yaşlılık, yaşam boyu olgunlaşmayı ve tecrübe edinmeyi ifade etmektedir. Yaşlılık doğal akışın getirdiği bir süreç olarak yaşamın kaçınılmaz bir sonudur. İnsanlar doğar büyür, yaş alır ve hayatlarını tamamlar. Yaşlılık ... -
Halk eğitimi merkezlerinin kursiyer görüşlerine göre değerlendirilmesi : Amasra Halk Eğitimi Merkezi örneği
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-12-12)Halk eğitimi, örgün eğitim çağı dışında kalan ve toplumun çoğunluğunu oluşturan yetişkinlerin, sürekli eğitime ihtiyaç duymaları nedeniyle önem taşımaktadır. Halk Eğitimi Merkezleri, topluma eğitim hizmetleri sunan en ... -
Hayat bilgisi dersi için hazırlanan öz düzenlemeli öğrenme modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-01-19)Araştırmanın amacı 'Hayat Bilgisi Dersi İçin Hazırlanan Öz düzenlemeli Öğrenme Modeli Destekli Etkinliklerin Öğrencilerin Öğrenme ve Çalışma Sorumluluğuna Etkisini' belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 ... -
Hemşirelerin yaşam boyu öğrenme durumları ile problem çözme becerilerinin incelenmesi (Bartın ili örneği)
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-11)Bu araştırmanın amacı, hemşirelerin yaşam boyu öğrenme durumları ile problem çözme beceri düzeylerinin belirlenmesi ve bu iki değişken arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Hibrit koçluk destekli öğretimin 5.sınıf matematik dersinde öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Dünya değişim ve gelişim göstermektedir. Değişen dünyaya uyum sağlamak amacıyla her alanda büyük değişiklikler gerçekleşmektedir. Dünyanın hızla değişmesi ve bütünleşmesi her alanda olduğu gibi eğitim sistemini de etkilemiştir. ... -
İki uçlu çoktan seçmeli genetik kavram teşhis testinin geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-08)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin genetik kavramlar ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemek için kavram teşhis testi geliştirmek ve etkililiğini araştırmaktır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. ... -
İki uçlu çoktan seçmeli genetik kavram teşhis testinin geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin genetik kavramlar ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemek için kavram teşhis testi geliştirmek ve etkililiğini araştırmaktır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. ... -
İlkokul 2. ve 3. sınıf öğrencilerinde çalışan bellek ve okuduğunu anlama arasındaki ilişki
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Okuma, çocukların günlük yaşamlarındaki ve akademik öğrenmelerindeki en önemli becerilerden biridir. Okuduğunu anlama becerisi ise okuma faaliyetinin nihai hedefi olarak görülmektedir. Çünkü okuldaki öğrenmelerin önemli ... -
İlkokul 2.sınıf öğrencilerinin dikte becerileri
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin dikte ve dikte ettikleri metni anlama becerilerinin ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu 2021-2022 Eğitim-öğretim yılında Van ilinin Edremit ... -
İlkokul 3. sınıf öğrencilerine eğitsel oyunlar ile İngilizce kelime öğretiminin akademik başarıya etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)Bu araştırmanın amacı, ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerine eğitsel oyunlar ile İngilizce kelime öğretiminin akademik başarıya etkisinin incelenmesidir. Araştırma deneysel yöntemlerden "ön-test son-test kontrol gruplu model" ... -
İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerini geliştirme
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)İnsanların en önemli iletişim yollarından biri olan konuşma, toplumun her alanında sıklıkla başvurulan bir eylem özelliğini korumaktadır. Konuşma eylemi bir iletişim yolu olmakla birlikte özellikle konuşma becerisi eğitim ... -
İlkokul 3. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı drama yönteminin konuşma becerilerini geliştirmeye etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-08-07)Bu araştırmada ilkokul 3. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin konuşma becerilerine olan etkisi araştırılmıştır. Çalışma, 2016-2017 eğitim öğretim yılının bahar yarıyılında Zonguldak ili Çaycuma ... -
İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde yansıtıcı öğretim ile desteklenmiş basamaklı öğretimin akademik başarıya ve tutuma etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-01-29)Bu çalışmanın amacı 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Yansıtıcı Öğretimle Desteklenmiş Basamaklı Öğretim yaklaşımı ile yapılandırmacı yaklaşıma uygun geleneksel öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinde dart sporu uygulamasının dört işlem becerisi üzerinde etkisinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-01-02)Bu araştırma kapsamında, ilkokul 4.sınıfa devam eden öğrencilere dart sporu uygulaması yoluyla verilen eğitimin, öğrencilerin dört işlem problem kurma ve çözme becerilerinin gelişimine etkisinin olup olmadığını ortaya ...