İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerini geliştirme
Özet
İnsanların en önemli iletişim yollarından biri olan konuşma, toplumun her alanında sıklıkla başvurulan bir eylem özelliğini korumaktadır. Konuşma eylemi bir iletişim yolu olmakla birlikte özellikle konuşma becerisi eğitim ve öğretim hayatına yeni başlayan öğrenciler için üzerinde önemle durulması gereken bir konudur. Bu araştırmanın amacı İlkokul 3. Sınıf öğrencilerinin konuşma becerileri düzeylerini belirlemek ve konuşma becerilerini geliştirmek için etkinlik ve materyal geliştirmektir. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında Zonguldak ili Çaycuma ilçesinde öğrenim gören 80 ilkokul 3. Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu araştırmada yöntem olarak nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Uygulama çalışması haftada 2 gün ve 2 ders saatinden oluşturulmuştur. Böylece haftada toplam 4 saat olmak üzere uygulama yapılmıştır. Uygulama yapılırken öğrencilere sorular sorularak, konuşma becerileri düzeyleri belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler doğrultusunda öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmek için etkinlik örnekleri hazırlanmıştır. Veri elde etmek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan Konuşma Becerisi Değerlendirme Rubriği kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda öğrencilerin konuşma beceri düzeyleri orta seviyede olduğu görülmüştür. Yapılabilecek hikaye tamamlama etkinlikleri ve resimler hakkında konuşma etkinlikleri ile öğrencilerin konuşma beceri düzeylerinin artırılabileceği düşünülmektedir. Speaking, which is one of the most important communication ways of people, maintains an action feature that is frequently used in all areas of society. Although the act of speaking is a way of communication, speaking skill is an issue that should be emphasized especially for students who have just started their education and studying life. The aim of this research is to determine the speaking skill levels of primary school 3rd grade students and to develop activities and materials to improve their speaking skills. The study group of this research consists of 80 primary school 3rd grade students studying in the Çaycuma district of Zonguldak in the 2021-2022 academic year. Quantitative research method was used as a method in this study. The application study was composed of 2 days and 2 lesson hours per week. Thus, a total of 4 hours of practice per week was carried out. Experiment while practicing, without exhibiting speech. An example was prepared for improvement to explain the training program obtained from the research. Using the Conversational Conversation Evaluation Rubric before preparing to acquire the data. It is not designed for this purpose. It is thought that students speaking skill levels can be increased with story completion activities and talking activities about pictures.