Başlık için Enstitüler listeleme
Toplam kayıt 997, listelenen: 170-189
-
Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi : Bartın Üniversitesi örneği
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-13)Sürekli değişen, gelişen ve yenilenen dünya bireyi sürekli gelişim ve öğrenmeye ihtiyaç duyurmaktadır. Bireyin ancak eğitim ile mümkün olacak olan aktif öğrenme yaşantısı, eğitim kurumları tarafından desteklenmelidir. ... -
Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin eğitim kalite algılarının ölçülmesi (Bartın Üniversitesi örneği)
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-07-23)Kalitenin çok çeşitli tanımları yapılmakta, yapılan tanımlar kalite kavramına yüklenen anlamları değiştirmektedir. Kavrama yüklenen anlam ile kalite algısı şekillendirmektedir. Küreselleşmeyle birlikte yükseköğretimde ... -
Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin girişimcilik özellikleri ve bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneği
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin girişimcilik özellikleri ve bireysel yenilikçilik düzeylerini belirlemek ve aralarındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca bazı demografik değişkenlerin ... -
Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin kişilik özelliklerinin girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneği
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-04-30)Girişimcilik özellikle 1980'lerden sonra işletme yönetimi literatüründe ilgi çeken ve araştırılan konulardan birisidir. Girişimcilik ile yakından ilişkisi olan spor endüstrisi kavramı çok yönlü olarak düşünüldüğünde sporun ... -
Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda eğitim gören genç erkek sporcularda morfolojik değişkenler ile üst ekstremiteden elde edilen anaerobik değerler arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015-12-29)The purpose this study was to determine and relationship of morphological variables and upper body anaerobic performance in young male athletes in school of physical education and sports. A total of 21 male physical education ... -
Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören hentbolcularda üst ekstremite anaerobik yüklenmenin maksimal istemli kasılma seviyesi üzerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-07-28)Bu çalışmada, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Öğrenim Gören Hentbolcularda Üst Ekstremite Anaerobik Yüklenmenin Maksimal İstemli Kasılma Seviyesi Üzerine Etkisi incelenmiştir. Katılımcıların yaş 20,40±,89 (yıl), vücut ... -
Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören öğrenciler ile diğer fakültelerde öğrenim gören öğrencilerin genel öz-yeterliliklerinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencileri ile diğer fakültelerde öğrenim gören öğrencilerin genel öz-yeterlik düzeyleri incelenmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu gönüllülük izni alınan, tesadüfi olarak ... -
Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören öğrenciler ile eğitim fakültesi öğrencilerinin liderlik özelliklerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu araştırmanın amacı Bartın Üniversitesi BESYO ve Eğitim Fakültesi öğrencilerinin liderlik yönelim davranışları ile ilgili görüşlerini saptamak ve araştırma sonuçlarına dayalı olarak önerilerde bulunmaktır. Bu amaç ... -
Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin girişimcilik özellikleri ile iletişim yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Araştırma kapsamında girişimcilik ve iletişim yeterlilikleri arasındaki ilişki ele alınmıştır. Araştırmanın örneklemini Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda (öğretmenlik, antrenörlük, spor yöneticiliği ... -
Beden eğitimi ve spor yüksekokulu’nda okuyan öğretmen adaylarının girişimcilik özellikleri ile yansıtıcı düşünme düzeylerinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-04-02)Günümüzde, özellikle sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçişle birlikte girişimcilik büyük önem kazanmıştır. Bu yüzden, toplumların ekonomik ve sosyal alanda kalkınmasında için girişimciliğin her bakımdan desteklenmesi, ... -
Beden eğitimi ve spor yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrencilerin girişimcilik özellikleri ile yansıtıcı düşünme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada beden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin girişimcilik özellikleriyle yansıtıcı düşünme seviyeleri arasındaki bağlantının incelenerek etkili olabilecek faktörleri ortaya çıkarmak ... -
Beden eğitimi, müzik ve görsel sanatlar branşlarında görev yapan öğretmenlerin boş zaman engellerinin incelenmesi (Sincan ilçesi örneği)
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-24)Bu araştırma, ortaokul ve lise kademesinde görev yapan öğretmenlerin rekreasyonel aktivitelere katılımını engelleyen boş zaman engellerinin tespit edilmesi ve bu engellerin çeşitli demografik özelliklere bağlı olarak ... -
Bekir Topaloğlu’nun hayatı ve kelami görüşleri
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Cumhuriyet dönemi Türkiye’sinin başından itibaren İslâmî ilimlere dair gerçekleştirilen çalışmalara bakıldığında, bunların sınırlı sayıda oldukları ve özellikle akademik yayınların oldukça az olduğu bilinen bir husustur. ... -
Belirsizin etiği: Simone de Beauvoir ve varoluşçuluk
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Varoluşçuluk, varoluşun öznelliğini ve özgürlüğünü konu edinen bir felsefedir. Etik ise insana kendi varoluşunun dışında kalan yasalar sunar. Dolayısıyla etik ve varoluşçuluğu bir arada düşünmek oldukça zordur. Varoluşçu ... -
Beşinci sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ve öz-yeterlik inançlarının belirlenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, beşinci sınıf öğrencilerinin “Isı Maddeleri Etkiler” konusuna yönelik bilimsel süreç becerileri düzeylerini ve fen bilimleri dersine yönelik öz-yeterlik inançlarını belirlemek ve öğrencilerin bilimsel ... -
Beyaz çürüklük mantarı (ceriporiopsis subvermispora) ile muamele edilen pinusnigra arnold.’dan nabh4 ilaveli biyolojik-kraft kağıt hamuru üretimi
(Bartın Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009-06)Bu çalışmada, beyaz çürüklük mantarı Ceriporiopsis subvermispora ile muamele edilen Pinus nigra Arnold. yongalarından pişirme koşulları sabit alınıp inkübasyon süreleri (20, 40, 60, 80 ve 100 gün) ve NaBH4 oranları (%0.5, ... -
Bilim merkezlerinin yaşam boyu öğrenme becerilerine katkısının incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bir durum çalışması olan bu araştırmada bilim merkezlerinin yaşam boyu öğrenme becerilerine yönelik katkılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın veri toplama sürecinde öncelikli olarak 3 Şubat 2019 tarihinde Bursa ... -
Bilimkurguda toplumsal eşitsizliğin kentsel görünümleri: Siberpunk türü örneği
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bilimkurgu, toplum için geleceğin nasıl olacağına dair büyük merakın edebi yansımasıdır. Tür, ortaya çıktığı 19. yüzyıldan itibaren bilimsel ve teknolojik ilerlemelerin ışığında gelişmeye devam etmiştir. Dünyayı etkileyen ... -
Bilişim etiği öğretiminde oyunlaştırma tabanlı uyarlanabilir bir öğrenme ortamının öğretmen eğitiminde etkililiğinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı, bilişim etiği öğretimine yönelik tasarlanan oyunlaştırma tabanlı uyarlanabilir bir öğrenme ortamının öğretmen adaylarının bilişim teknolojileri etik kullanım düzeyleri üzerindeki etkisini incelemektir. ... -
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde 6. sınıf öğrencilerinin nesnelerin interneti (ni) teknolojisini kullanarak ürettikleri projelerin rasch ölçme modeliyle değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı; bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde 6. sınıf öğrencilerinin Nesnelerin İnterneti (Nİ) teknolojisini kullanarak ürettikleri projelerin Rasch ölçme modeliyle değerlendirilmesidir. Ayrıca çalışmada, ...