Başlık için Enstitüler listeleme
Toplam kayıt 1056, listelenen: 446-465
-
İki uçlu çoktan seçmeli genetik kavram teşhis testinin geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-08)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin genetik kavramlar ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemek için kavram teşhis testi geliştirmek ve etkililiğini araştırmaktır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. ... -
İki uçlu çoktan seçmeli genetik kavram teşhis testinin geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin genetik kavramlar ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemek için kavram teşhis testi geliştirmek ve etkililiğini araştırmaktır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. ... -
İkinci dil ediniminde hedef ve kaynak dilin sözlüksel altkategorilenme uyumsuzluğu
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bir dilde yer alan sözcükler olay, olgu, kavram veya nesneleri soyut ya da somut anlam düzeyinde ifade eder. Bir ya da birden çok ses biriminden oluşan sözcükler bu bağlamda kendilerine ait alt anlam alanlarını da içerir. ... -
İklim değişikliğinin Ilgaz dağı göknar(Abies nordmanniana subsp. bornmülleriana Mattf.) ormanlarının büyümesi ve meşcere dinamikleri üzerine etkileri
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Ilgaz Orman İşletme Şefliğinin doğal orman ve ağaç sınırında bulunan saf ve doğal Uludağ göknarı (Abies nordmanniana subsp. bornmülleriana Mattf.) ormanlarında (Gcd3) doktora tezi olarak gerçekleştirilen bu araştırmada, ... -
İlkokul 2. ve 3. sınıf öğrencilerinde çalışan bellek ve okuduğunu anlama arasındaki ilişki
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Okuma, çocukların günlük yaşamlarındaki ve akademik öğrenmelerindeki en önemli becerilerden biridir. Okuduğunu anlama becerisi ise okuma faaliyetinin nihai hedefi olarak görülmektedir. Çünkü okuldaki öğrenmelerin önemli ... -
İlkokul 2.sınıf öğrencilerinin dikte becerileri
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin dikte ve dikte ettikleri metni anlama becerilerinin ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu 2021-2022 Eğitim-öğretim yılında Van ilinin Edremit ... -
İlkokul 3. sınıf öğrencilerine eğitsel oyunlar ile İngilizce kelime öğretiminin akademik başarıya etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)Bu araştırmanın amacı, ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerine eğitsel oyunlar ile İngilizce kelime öğretiminin akademik başarıya etkisinin incelenmesidir. Araştırma deneysel yöntemlerden "ön-test son-test kontrol gruplu model" ... -
İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerini geliştirme
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)İnsanların en önemli iletişim yollarından biri olan konuşma, toplumun her alanında sıklıkla başvurulan bir eylem özelliğini korumaktadır. Konuşma eylemi bir iletişim yolu olmakla birlikte özellikle konuşma becerisi eğitim ... -
İlkokul 3. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı drama yönteminin konuşma becerilerini geliştirmeye etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-08-07)Bu araştırmada ilkokul 3. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin konuşma becerilerine olan etkisi araştırılmıştır. Çalışma, 2016-2017 eğitim öğretim yılının bahar yarıyılında Zonguldak ili Çaycuma ... -
İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde yansıtıcı öğretim ile desteklenmiş basamaklı öğretimin akademik başarıya ve tutuma etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-01-29)Bu çalışmanın amacı 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Yansıtıcı Öğretimle Desteklenmiş Basamaklı Öğretim yaklaşımı ile yapılandırmacı yaklaşıma uygun geleneksel öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinde dart sporu uygulamasının dört işlem becerisi üzerinde etkisinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-01-02)Bu araştırma kapsamında, ilkokul 4.sınıfa devam eden öğrencilere dart sporu uygulaması yoluyla verilen eğitimin, öğrencilerin dört işlem problem kurma ve çözme becerilerinin gelişimine etkisinin olup olmadığını ortaya ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin zihinsel sözlüğünü geliştirmede eğitsel oyunların etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-07-14)Duygu ve düşüncelerimizi karşı tarafa aktarabilmede en önemli unsur dildir. Bireyler etkili iletişim kurabilmek için dilini doğru kullanmalıdır. Sözlü iletişim sırasında sadece tekdüze kelimeler kullanılmamalı, açıklayıcı ... -
İlkokul öğrencilerinin problem çözme becerileri ve süreçleri
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin problem çözme beceri düzeylerini, problem çözme beceri düzeylerini etkileyen değişkenleri ve problem çözme süreç becerilerini kullanma düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın ... -
İlkokul öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri ile dijital okuryazarlık yeterlilikleri arasındaki ilişki
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Hızla gelişen ve değişen teknoloji, sosyal hayatı birçok alanda etkilemektedir. Bunlardan birisi de eğitim ve öğretim alanıdır. Bu etki doğrultusunda eğitim-öğretim alanında yeni öğretim araç-gereçleri ve yeni öğretim ... -
İlkokul sosyal bilgiler dersinde Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Modelinin okuduğunu anlama ve motivasyona etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Modeli'nde öğrenme süreci birbirini takip eden sınıf dışı ve sınıf içi süreç olmak üzere iki ayrı öğrenme ortamında gerçekleşmektedir. Ters Yüz Sınıf Modelinde öğrenciler sınıf dışı öğrenme ... -
İlkokul sosyal bilgiler dersinde somut olmayan kültürel miras eğitimine yönelik etkinlik temelli bir eylem araştırması
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-06-26)Somut olmayan kültürel miras; toplulukların, grupların ve kimi durumlarda bireylerin, kültürel miraslarının bir parçası olarak tanımladıkları uygulamalar, temsiller, anlatımlar, bilgiler, beceriler ve bunlara ilişkin ... -
İlköğretim 5. sınıf Arapça dersi öğretim programındaki bazı yazma becerisi kazanımlarının çeşitli faktörlere göre değerlendirilmesi – Bartın ili örneği
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada Bartın ilinde bulunan imam hatip ortaokullarında öğrenim gören 5. sınıf öğrencilerinin İlköğretim (2-8. sınıflar) Arapça Dersi Öğretim Programında bulunan 5. sınıf ilk üç tema (Tema 1: Sesler ve Harfler, ... -
İlköğretim kurumları ikinci kademede öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik görüş ve tutumlarının incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışma, ilköğretim ikinci kademede öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik görüş ve tutumlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, ilköğretim kurumları ikinci kademede ... -
İlköğretimde beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşleri
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırma ilköğretimde Beden Eğitimi ve Oyun dersi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Beden Eğitimi ve Oyun dersi öğretim ... -
İnce agrega yerine kullanılan granüle yüksek fırın cürufunun beton özelliklerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)İnşaat sektöründeki gelişime bağlı olarak beton teknolojisi de sürekli gelişim göstermektedir. Son yıllarda endüstriyel yan ürünlerin beton üretiminde kullanılması üzerine birçok araştırma gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmada ...