Üniversite öğrencilerinin sosyal ağları kullanım amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
View/ Open
Date
2018Author
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
Yılmaz, Ramazan
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin sosyal ağları kullanım amaçlarını belirlemektir. Bu nedenle tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları; 2016-2017 akademik yılı bahar döneminde bir devlet üniversitesinde öğrenim gören ve sosyal ağları kullanan 299 öğrencidir. Öğrencilerin yaşları 17-25 arasında değişmektedir. Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin sosyal ağların kullanım amaçlarını belirleyebilmek için Sosyal Ağların Kullanım Amaçları Ölçeği kullanılmıştır. Katılımcıların sosyal ağların kullanım amaçlarına ilişkin puanlarının normallik dağılımı çarpıklık ve basıklık testleri ile sınanmıştır. Bulgular neticesinde sosyal ağların kullanım amaçları ölçeğinden elde edilen verilerin normal dağılım gösterdiği saptanmıştır. Bu sebeple analizde parametrik testlerden t-testi ve ANOVA yöntemleri uygulanmıştır. Güvenirlik düzeyi olarak .05 esas kullanılmıştır. Genel olarak ölçeğin tümünden elde edilen puanlara dayalı olarak bireysel farklılıklardan olan cinsiyet, düzenli internet erişimi, sınıf düzeyine ve yaş değişkeninin üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım amaçlarına etki etmediği görülürken; sosyal ağ profilini ziyaret etme sıklığına göre ise farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Sosyal ağ profilini sıklıkla ziyaret edenlerin sosyal medya kullanım amaçlarının özellikle; iletişim kurma, iletişimi sürdürme, içerik paylaşma ve eğlence olduğu görülmektedir. Anahtar Kelimeler: sosyal ağlar, sosyal medya, sosyal ağların kullanım amaçları, üniversite öğrencileri The purpose of this study is to determine the intended use of social networks of university students. For this reason, the scanning model is used. Participants of the study; the 2016-2017 academic year is 299 students who are studying at a state university and using social networks during the spring semester. The age of the students varies between 17-25. In this research, Social Network Usage Scale was used to determine the purpose of university students' use of social networks. The normality distribution of participants' social networking points was tested with skewness and kurtosis tests. As a result of the findings, it was determined that the data obtained from the scale of use of social networks showed a normal distribution. For this reason, t-test and ANOVA methods were applied in parametric tests. The reliability level was .05. In general, gender, regular internet access, class level and age variable did not affect the students' use of social media according to the scores obtained from the whole scale. According to the frequency of visits to the social network profile. Especially for those who visit social network profile frequently, communication, communication, content sharing and entertainment.