Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yazma eğilimi ölçeği’nin eğitim fakültesi bölümleri değişkenine göre ölçme eşdeğerliğinin belirlenmesi

Thumbnail
Date
2018
Author
Akdoğdu, Eda
Kansızoğlu, Hasan Basri
Kansızoğlu, Akgün
Metadata
Show full item record
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Piaza ve Siebert (2008) tarafından geliştirilen ve Türk kültürüne uyarlaması İşeri ve Ünal (2010) tarafından yapılan Yazma Eğilimi Ölçeği’nin öğretmen adayları örnekleminde bölüm değişkenine göre yapı geçerliğinin incelenmesidir. Bu amaçla karşılaştırması yapılacak gruplarda (Türkçe öğretmenliği-diğer öğretmenlik programları) Yazma Eğilimi Ölçeği’nin bölümler arası ölçme eşdeğerliği, yapısal eşitlik modellemeleri kapsamındaki ortalama ve kovaryans yapı analizi ile test edilecektir. Araştırmanın katılımcılarını Türkiye’deki bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 597 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının %27’sini (n=163) Türkçe Öğretmenliği, %73’ünü (n=434) ise diğer programlarda (Sosyal Bilgiler, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Matematik, Fen, Sınıf Öğretmenliği) öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Ölçek, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizine göre üç boyuttan (tutku, güven ve süreklilik) oluşmaktadır. Cronbach’s Alpha güvenirlik katsayısı ölçeğin tamamı için .95; güven alt boyutu için .91, süreklilik alt boyutu için .79 ve tutku alt boyutu için .95 olarak belirlenmiştir. Çalışma kapsamında öncelikle her iki grup için ayrı ayrı doğrulayıcı faktör analizleri yapılacaktır. Ölçme modeli, bölümler arası ölçme eşdeğerliği hiyerarşik model ile test edilecektir. Ölçme modelinin bölümlerde faktör yapısını sağlayıp sağlamadığını incelemek için gizil ortalama testi yapılacaktır. Araştırma sonucunda Yazma Eğilimi Ölçeğinin geçerlik ve güvenirliğine katkı sağlanması amaçlanmaktadır.
URI
http://hdl.handle.net/11772/1252
Collections
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [33]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.