Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkdoğdu, Eda
dc.contributor.authorKansızoğlu, Hasan Basri
dc.contributor.authorKansızoğlu, Akgün
dc.date.accessioned2019-05-28T06:16:13Z
dc.date.available2019-05-28T06:16:13Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationAkdoğdu, E., & , Kansızoğlu, H. B., & Kansızoğlu, A. (2018). Yazma Eğilimi Ölçeği’nin eğitim fakültesi bölümleri değişkenine göre ölçme eşdeğerliğinin belirlenmesi. 4. International Congress on Politic, Economic and Social Studies (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1252
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Piaza ve Siebert (2008) tarafından geliştirilen ve Türk kültürüne uyarlaması İşeri ve Ünal (2010) tarafından yapılan Yazma Eğilimi Ölçeği’nin öğretmen adayları örnekleminde bölüm değişkenine göre yapı geçerliğinin incelenmesidir. Bu amaçla karşılaştırması yapılacak gruplarda (Türkçe öğretmenliği-diğer öğretmenlik programları) Yazma Eğilimi Ölçeği’nin bölümler arası ölçme eşdeğerliği, yapısal eşitlik modellemeleri kapsamındaki ortalama ve kovaryans yapı analizi ile test edilecektir. Araştırmanın katılımcılarını Türkiye’deki bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 597 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının %27’sini (n=163) Türkçe Öğretmenliği, %73’ünü (n=434) ise diğer programlarda (Sosyal Bilgiler, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Matematik, Fen, Sınıf Öğretmenliği) öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Ölçek, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizine göre üç boyuttan (tutku, güven ve süreklilik) oluşmaktadır. Cronbach’s Alpha güvenirlik katsayısı ölçeğin tamamı için .95; güven alt boyutu için .91, süreklilik alt boyutu için .79 ve tutku alt boyutu için .95 olarak belirlenmiştir. Çalışma kapsamında öncelikle her iki grup için ayrı ayrı doğrulayıcı faktör analizleri yapılacaktır. Ölçme modeli, bölümler arası ölçme eşdeğerliği hiyerarşik model ile test edilecektir. Ölçme modelinin bölümlerde faktör yapısını sağlayıp sağlamadığını incelemek için gizil ortalama testi yapılacaktır. Araştırma sonucunda Yazma Eğilimi Ölçeğinin geçerlik ve güvenirliğine katkı sağlanması amaçlanmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessen_US
dc.subjectÖlçme eşdeğerliğien_US
dc.subjectTürkçe öğretmenliğien_US
dc.subjectYazma eğilimien_US
dc.titleYazma eğilimi ölçeği’nin eğitim fakültesi bölümleri değişkenine göre ölçme eşdeğerliğinin belirlenmesien_US
dc.typepresentationen_US
dc.relation.journal4. International Congress on Politic, Economic and Social Studiesen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID56204en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster