dc.contributor.author | Kansızoğlu, Hasan Basri | |
dc.date.accessioned | 2019-05-28T06:30:28Z | |
dc.date.available | 2019-05-28T06:30:28Z | |
dc.date.issued | 2017-07-06 | |
dc.identifier.citation | Kansızoğlu, H. B. (2017). The effect of graphic organizers on language teaching and learning areas: A meta-analysis study. TED Eğitim ve Bilim, 42(191), 139-164. Doi: 10.15390/EB.2017.6777 | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1255 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, grafik örgütleyicilerin dil öğretme ve
öğrenme alanlarında geleneksel tekniklere göre öğrenci başarısı
üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığını incelemektir. Bu
doğrultuda söz konusu alanda 2000-2016 yıllarında yapılmış olan
70 deneysel/yarı deneysel çalışma meta analiz yöntemiyle
incelenmiştir. Çalışmaların etki büyüklüğü (Hedge g)
hesaplamaları; heterojenlik, yayın yanlılığı ve ara değişken
analizleri Comprehensive Meta Analysis v2.0 (CMA) istatistik
programı kullanılarak yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler
rastgele etkiler modeline dayalı olarak yorumlanmıştır. Çalışma
sonucunda grafik örgütleyicilerin geleneksel öğretim yöntemlerine
göre akademik başarı üzerinde geniş düzeyde bir etki
büyüklüğüne (Hedge g=0,897, %95CI=0,784-1,011) sahip olduğu
belirlenmiştir. Yapılan ara değişken analizinde etki büyüklük
değerlerinin çalışma karakteristikleri olarak belirlenen grafik
örgütleyici türü, dil öğrenme alanı, uygulamanın raporlaştırıldığı
yayının türü, çalışma alanı, uygulamanın gerçekleştirildiği öğretim
düzeyi ve uygulama süresine göre anlamlı düzeyde
farklılaşmadığı belirlenmiştir. Çalışmanın; grafik örgütleyicilerin
dinleme, okuma, yazma, dil bilgisi ve kelime/kavram öğrenme
boyutlarında öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisini
inceleyen deneysel çalışmaların bir sentezi olma niteliği
taşımasından dolayı önemli olduğu düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.15390/EB.2017.6777 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Graphic organizers | en_US |
dc.subject | Language teaching | en_US |
dc.subject | Language learning skills | en_US |
dc.subject | Academic success | en_US |
dc.subject | Meta-analysis | en_US |
dc.subject | Dil öğrenme becerisi | en_US |
dc.title | Grafik örgütleyicilerin dil öğretme ve öğrenme alanlarındaki başarıya etkisi: bir meta analiz çalışması | en_US |
dc.title.alternative | The effect of graphic organizers on language teaching and learning areas: a meta-analysis study | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | TED Eğitim ve Bilim | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 56204 | en_US |
dc.identifier.volume | 42 | en_US |
dc.identifier.issue | 191 | en_US |
dc.identifier.startpage | 139 | en_US |
dc.identifier.endpage | 164 | en_US |