Show simple item record

dc.contributor.authorKansızoğlu, Hasan Basri
dc.date.accessioned2019-05-28T06:30:28Z
dc.date.available2019-05-28T06:30:28Z
dc.date.issued2017-07-06
dc.identifier.citationKansızoğlu, H. B. (2017). The effect of graphic organizers on language teaching and learning areas: A meta-analysis study. TED Eğitim ve Bilim, 42(191), 139-164. Doi: 10.15390/EB.2017.6777en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1255
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, grafik örgütleyicilerin dil öğretme ve öğrenme alanlarında geleneksel tekniklere göre öğrenci başarısı üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığını incelemektir. Bu doğrultuda söz konusu alanda 2000-2016 yıllarında yapılmış olan 70 deneysel/yarı deneysel çalışma meta analiz yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmaların etki büyüklüğü (Hedge g) hesaplamaları; heterojenlik, yayın yanlılığı ve ara değişken analizleri Comprehensive Meta Analysis v2.0 (CMA) istatistik programı kullanılarak yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler rastgele etkiler modeline dayalı olarak yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda grafik örgütleyicilerin geleneksel öğretim yöntemlerine göre akademik başarı üzerinde geniş düzeyde bir etki büyüklüğüne (Hedge g=0,897, %95CI=0,784-1,011) sahip olduğu belirlenmiştir. Yapılan ara değişken analizinde etki büyüklük değerlerinin çalışma karakteristikleri olarak belirlenen grafik örgütleyici türü, dil öğrenme alanı, uygulamanın raporlaştırıldığı yayının türü, çalışma alanı, uygulamanın gerçekleştirildiği öğretim düzeyi ve uygulama süresine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı belirlenmiştir. Çalışmanın; grafik örgütleyicilerin dinleme, okuma, yazma, dil bilgisi ve kelime/kavram öğrenme boyutlarında öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisini inceleyen deneysel çalışmaların bir sentezi olma niteliği taşımasından dolayı önemli olduğu düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.15390/EB.2017.6777en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGraphic organizersen_US
dc.subjectLanguage teachingen_US
dc.subjectLanguage learning skillsen_US
dc.subjectAcademic successen_US
dc.subjectMeta-analysisen_US
dc.subjectDil öğrenme becerisien_US
dc.titleGrafik örgütleyicilerin dil öğretme ve öğrenme alanlarındaki başarıya etkisi: bir meta analiz çalışmasıen_US
dc.title.alternativeThe effect of graphic organizers on language teaching and learning areas: a meta-analysis studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTED Eğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID56204en_US
dc.identifier.volume42en_US
dc.identifier.issue191en_US
dc.identifier.startpage139en_US
dc.identifier.endpage164en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record