Türkçe dersi öğretim programındaki ara disiplin alan kazanımlarına ilişkin bir araştırma
Abstract
Bu çalışmada, genel olarak disiplinler arası yaklaşımın ve ara disiplinin tanıtılması,
ara disiplin alan kazanımlarının birtakım ölçütlere göre analiz edilmesi
amaçlanmıştır. Bu amaçla Milli Eğitim Bakanlığı 6, 7 ve 8. sınıflar öğretmen kılavuz
kitabında yer alan “afetten korunma ve güvenli yaşam, girişimcilik, insan hakları ve
vatandaşlık, rehberlik ve psikolojik danışma, özel eğitim, sağlık kültürü, spor kültürü
ve olimpik eğitim, kariyer bilinci geliştirme” ara disiplinlerine ait etkinlikler
incelenmiştir. Ara disiplin kavramının Türkçe dersinin amaçlarını gerçekleştirmede
oynadığı önemli rol vurgulanmaya çalışılmıştır. Araştırmada doküman incelemesi
tekniği kullanılmıştır. Çalışmada, ara disiplin kazanımlarının gerçekleştirilmesine
yönelik olarak hazırlanan bazı etkinliklerin öğrencilere beceri kazandırma konusunda
eksik olduğu, ara disiplin kavramına ilişkin kuramsal temelin ders materyallerinde
yeterince yer almadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.