Hikâye edici metin yapısı öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin yazma kaygılarına etkisi
Göster/ Aç
Tarih
2016Yazar
Sulak, Süleyman Erkam
Kansızoğlu, Hasan Basri
Kemiksiz, Ömer
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmanın amacı hikâye edici metin yapıları öğretiminin öğrencilerin yazma kaygı düzeylerine olan etkisini belirlemektir. Ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu Bartın İl Millî Eğitim
Müdürlüğüne bağlı iki ortaokulda öğrenim gören 105 altıncı sınıf öğrencisi (Ndeney=55, Nkontrol=50) oluşturmaktadır. Araştırmada Özbay ve Zorbaz (2011) tarafından Türkçeye uyarlanıp geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Daly-Miller Yazma Kaygısı Ölçeği kullanılmış, elde edilen veriler IBM SPSS Statistics 20.0 programı ile çözümlenmiştir.
Verilerin analizinde ilişkisiz örneklemler için t-testi istatistiği kullanılmıştır. Metin yapıları öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin yazma kaygı düzeyleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olup olmadığını ortaya koymak için yapılan ilişkisiz örneklemler için t-testi sonucunda metin yapıları öğretimi yapılan deney grubundaki öğrencilerin son test puan ortalaması ile (Xdeney= 99,62) metin yapıları öğretimi yapılmayan kontrol grubundaki öğrencilerin son test puan ortalaması (Xkontrol= 93,0) arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur (p<.05). Bu durum metin yapıları öğretiminin öğrencilerin yazma kaygı düzeylerini düşürdüğü şeklinde yorumlanmıştır. Yazma
kaygı düzeylerini düşürme üzerindeki bu etki büyüklüğünün orta düzeyde olduğu (Hedge g=0,413) sonucuna varılmıştır.