dc.contributor.author | Sulak, Süleyman Erkam | |
dc.contributor.author | Kansızoğlu, Hasan Basri | |
dc.contributor.author | Kemiksiz, Ömer | |
dc.date.accessioned | 2019-05-28T07:20:12Z | |
dc.date.available | 2019-05-28T07:20:12Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Sulak, S. E., Kansızoğlu, H. B., & Kemiksiz, Ö. (2016). Hikâye edici metin yapısı öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin yazma kaygılarına etkisi. Turkish Studies, 11(9), 741-756. | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1259 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı hikâye edici metin yapıları öğretiminin öğrencilerin yazma kaygı düzeylerine olan etkisini belirlemektir. Ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu Bartın İl Millî Eğitim
Müdürlüğüne bağlı iki ortaokulda öğrenim gören 105 altıncı sınıf öğrencisi (Ndeney=55, Nkontrol=50) oluşturmaktadır. Araştırmada Özbay ve Zorbaz (2011) tarafından Türkçeye uyarlanıp geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Daly-Miller Yazma Kaygısı Ölçeği kullanılmış, elde edilen veriler IBM SPSS Statistics 20.0 programı ile çözümlenmiştir.
Verilerin analizinde ilişkisiz örneklemler için t-testi istatistiği kullanılmıştır. Metin yapıları öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin yazma kaygı düzeyleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olup olmadığını ortaya koymak için yapılan ilişkisiz örneklemler için t-testi sonucunda metin yapıları öğretimi yapılan deney grubundaki öğrencilerin son test puan ortalaması ile (Xdeney= 99,62) metin yapıları öğretimi yapılmayan kontrol grubundaki öğrencilerin son test puan ortalaması (Xkontrol= 93,0) arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur (p<.05). Bu durum metin yapıları öğretiminin öğrencilerin yazma kaygı düzeylerini düşürdüğü şeklinde yorumlanmıştır. Yazma
kaygı düzeylerini düşürme üzerindeki bu etki büyüklüğünün orta düzeyde olduğu (Hedge g=0,413) sonucuna varılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.7827/TurkishStudies.9561 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Yazma kaygısı | en_US |
dc.subject | Hikâye edici metin | en_US |
dc.subject | Yazma becerisi | en_US |
dc.title | Hikâye edici metin yapısı öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin yazma kaygılarına etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of teaching narrative text structure on writing anxiety of 6th grade students | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Turkish Studies | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 56204 | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 9 | en_US |
dc.identifier.startpage | 741 | en_US |
dc.identifier.endpage | 756 | en_US |