Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAvcı, Özkan
dc.date.accessioned2019-06-19T06:15:05Z
dc.date.available2019-06-19T06:15:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationAvcı, Ö. (2018). Öğrencilerin Duygusal Zekâ ile İletişim Becerileri Düzeylerinin Bağımlı Etkinliği Üzerine Bir Uygulama. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(18), 205-220.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1415
dc.description.abstractKendi duygularımız ve iletişim kurduğumuz diğer bireylerin duygularını anlamamız ve bilinçli olarak kullanabilmemiz için gerekli olan duygusal zekâ ve iletişim becerileri çalışmanın ana unsurlarını oluşturmaktır. Çalışma kapsamında örneklem olarak belirlenen Bartın Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı ön lisans öğrencilerinin ikinci yarıyıl içerisindeki duygusal zekâ düzeyleri Bar-On Duygusal Zekâ Ölçeği ile iletişim becerileri ise Korkut İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği ile tespit edilmeye çalışılmıştır. Aynı uygulama öğrencilere duygusal zekâ ve etkili iletişim üzerine ders verildikten sonra öğrenim gördükleri dördüncü yarıyıl içerisinde tekrar uygulanmıştır. Bu kapsamda yapılan uygulama ile öğrencilerin duygusal zekâ ve iletişim beceri düzeylerinin etkinliğinin değişip değişmediği SPSS programı yardımıyla bağımlı örneklem t testi analizine tabi tutulmuştur. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin genel duygusal zekâ düzeylerinin anlamlı olarak arttığı, iletişim becerilerinde ise anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe emotional intelligence and communication skills, which are required for realizing our own emotions and the others' whom we contact and for using it consciously, are the basis of this study. Within the context of the study; emotional intelligence level of the students, studying at BartınUniversity-Department of Public Relations and Publicity and assigned as sample group, was determined via Bar-On Emotional İntelligence Scale and communication skills, via Korkut Communication Skills Evaluation Scale, in second academic session. The same practice was performed on them in fourth academic session after giving a course on emotional intelligence and effective communication. With this application performed on that note, whether the efficacy of the emotional intelligence and communication skills of students had changed or not was put to paired student t-test analysis with the help of SPSS programme. As a result of analyzes, it was confirmed that the common emotional intelligence of the students had increased significantly but there hadn't been noticeable difference in communication skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDuygusal zekâen_US
dc.subjectİletişim becerilerien_US
dc.subjectÜniversite öğrencilerien_US
dc.titleÖğrencilerin duygusal zekâ ile iletişim becerileri düzeylerinin bağımlı etkinliği üzerine bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeA practice on dependent efficacy of the students’ communication and skills emotional intelligence levelsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.contributor.authorID258700en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage205en_US
dc.identifier.endpage220en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster