Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYazıcı, Sedat
dc.contributor.authorYazıcı, Fatih
dc.date.accessioned2019-06-24T06:27:53Z
dc.date.available2019-06-24T06:27:53Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1495
dc.description.abstractYurtseverlik eğitimi modern eğitim programlarında yurttaşlık ve değerler eğitiminin önemli bir parçasıdır. On dokuzuncu yüzyılın ikinci yarısından günümüze değin Türk eğitim sisteminin genel amaçları arasında yer alan yurtseverlik eğitimi, tarih ve sosyal bilgiler ders programlarında öğretilmesi gereken değerlerden biri olmuştur. Bu çalışma, tarih ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin yurtseverlik ve yurtseverlik eğitimi hakkındaki tutumlarını; yurtseverlik eğitiminde kullandıkları strateji ve yöntemleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Elde edilen bulgular tarih ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin yurtseverlik ve yurtseverlik eğitimi tutumlarının önemli ölçüde benzerlik gösterdiği, öğretmenlerin tutumları ile kullandıkları strateji ve yöntemler arasında anlamlı ilişki olduğunu göstermiştir. Araştırma verileri sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarih öğretmenlerine göre yurtseverlik eğitimi verirken rol model ve işbirlikçi öğrenme stratejilerini; sınıf içi tartışmaları; görsel araçları; drama, oyun ya da simülasyonlardan yararlanma yöntemlerini daha sıklıkla kullandığını göstermiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYurtseverliken_US
dc.subjectYurtseverlik eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen tutumlarıen_US
dc.subjectTarih öğretimien_US
dc.subjectSosyal bilgiler öğretimien_US
dc.subjectPatriotismen_US
dc.subjectPatriotism trainingen_US
dc.subjectTeacher attitudesen_US
dc.subjectHistory teachingen_US
dc.subjectTeaching social studiesen_US
dc.titleYurtseverlik eğitimi: Tarih ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin algı, tutum ve eğitimsel uygulamalarına yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativePatriotism education: a study on the perceptions, attitudes and educational practices of history and social studies teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümüen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue10en_US
dc.identifier.startpage649en_US
dc.identifier.endpage660en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster