Show simple item record

dc.contributor.authorYazıcı, Sedat
dc.contributor.authorYazıcı, Fatih
dc.date.accessioned2019-06-26T08:57:07Z
dc.date.available2019-06-26T08:57:07Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1522
dc.description.abstractYurtseverlik eğitimi modern eğitim programlarında yurttaşlık ve değerler eğitiminin önemli bir parçasıdır. On dokuzuncu yüzyılın ikinci yarısından günümüze değin Türk eğitim sisteminin genel amaçları arasında yer alan yurtseverlik eğitimi, tarih ve sosyal bilgiler ders programlarında öğretilmesi gereken değerlerden biri olmuştur. Bu çalışma, tarih ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin yurtseverlik ve yurtseverlik eğitimi hakkındaki tutumlarını; yurtseverlik eğitiminde kullandıkları strateji ve yöntemleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Elde edilen bulgular tarih ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin yurtseverlik ve yurtseverlik eğitimi tutumlarının önemli ölçüde benzerlik gösterdiği, öğretmenlerin tutumları ile kullandıkları strateji ve yöntemler arasında anlamlı ilişki olduğunu göstermiştir. Araştırma verileri sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarih öğretmenlerine göre yurtseverlik eğitimi verirken rol model ve işbirlikçi öğrenme stratejilerini; sınıf içi tartışmaları; görsel araçları; drama, oyun ya da simülasyonlardan yararlanma yöntemlerini daha sıklıkla kullandığını göstermiştir.en_US
dc.description.abstractTeaching patriotism is an important part of value and citizenship education in modern curricula. Beginning from the late nineteenth century, patriotic education has always been among the general aims of Turkish educational system, more specifically among the objectives of history and social studies education. The purpose of this study was to examine history and social studies teachers’ attitudes about patriotism and teaching patriotism, and the frequency of strategies and methods they use in teaching patriotism. Our findings indicate that history and social studies teachers are alike in their attitudes of patriotism and patriotic education. However, we found statistically significant correlations between attitudes about patriotism and teaching strategies and methods. The study displayed that, compared to history teachers, social studies teachers are likely to use multiple teaching strategies and methods such as role model, cooperative learning strategies, class discussions, visual materials, role plays, games, and simulations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYurtseverliken_US
dc.subjectYurtseverlik eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen tutumlarıen_US
dc.subjectTarih öğretimien_US
dc.subjectSosyal bilgiler öğretimien_US
dc.titleYurtseverlik eğitimi: tarih ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin algı, tutum ve eğitimsel uygulamalarına yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativePatriotism education: a study on the perceptions, attitudes and educational practices of history and social studies teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümüen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue10en_US
dc.identifier.startpage649en_US
dc.identifier.endpage660en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record