dc.contributor.author | Yazıcı, Sedat | |
dc.contributor.author | Yazıcı, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2019-06-26T08:57:07Z | |
dc.date.available | 2019-06-26T08:57:07Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1522 | |
dc.description.abstract | Yurtseverlik eğitimi modern eğitim programlarında yurttaşlık ve değerler eğitiminin önemli bir
parçasıdır. On dokuzuncu yüzyılın ikinci yarısından günümüze değin Türk eğitim sisteminin genel amaçları
arasında yer alan yurtseverlik eğitimi, tarih ve sosyal bilgiler ders programlarında öğretilmesi gereken değerlerden
biri olmuştur. Bu çalışma, tarih ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin yurtseverlik ve yurtseverlik eğitimi hakkındaki
tutumlarını; yurtseverlik eğitiminde kullandıkları strateji ve yöntemleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Elde
edilen bulgular tarih ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin yurtseverlik ve yurtseverlik eğitimi tutumlarının önemli
ölçüde benzerlik gösterdiği, öğretmenlerin tutumları ile kullandıkları strateji ve yöntemler arasında anlamlı ilişki
olduğunu göstermiştir. Araştırma verileri sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarih öğretmenlerine göre yurtseverlik
eğitimi verirken rol model ve işbirlikçi öğrenme stratejilerini; sınıf içi tartışmaları; görsel araçları; drama, oyun ya
da simülasyonlardan yararlanma yöntemlerini daha sıklıkla kullandığını göstermiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Teaching patriotism is an important part of value and citizenship education in modern curricula. Beginning from the late nineteenth century, patriotic education has always been among the general aims of Turkish educational system, more specifically among the objectives of history and social studies education. The purpose of this study was to examine history and social studies teachers’ attitudes about patriotism and teaching patriotism, and the frequency of strategies and methods they use in teaching patriotism. Our findings indicate that history and social studies teachers are alike in their attitudes of patriotism and patriotic education. However, we found statistically significant correlations between attitudes about patriotism and teaching strategies and methods. The study displayed that, compared to history teachers, social studies teachers are likely to use multiple teaching strategies and methods such as role model, cooperative learning strategies, class discussions, visual materials, role plays, games, and simulations. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yurtseverlik | en_US |
dc.subject | Yurtseverlik eğitimi | en_US |
dc.subject | Öğretmen tutumları | en_US |
dc.subject | Tarih öğretimi | en_US |
dc.subject | Sosyal bilgiler öğretimi | en_US |
dc.title | Yurtseverlik eğitimi: tarih ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin algı, tutum ve eğitimsel uygulamalarına yönelik bir araştırma | en_US |
dc.title.alternative | Patriotism education: a study on the perceptions, attitudes and educational practices of history and social studies teachers | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.issue | 10 | en_US |
dc.identifier.startpage | 649 | en_US |
dc.identifier.endpage | 660 | en_US |